ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Loading...

12 ευρώ το… Fraportσημο!


Ξεπούλησαν και τα 14 αεροδρόμια για να πληρώνει ο ελληνικός χαράτσια και να αυγατίζουν τα κέρδη τους οι εταιρείες. Με δυο λόγια "εκεί που μας χρωστούσανε μα φάγανε και το βόδι" Αναλυτικά το ρπορτάζ από το Kerkyrasimera.gr για το τι θα πληρώνουμε:

 Το Σπατόσημο έγινε… Fraportσημο
Tα Τέλη Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (ΤΕΑΑ) το γνωστό μας «Σπατόσημο», ορίζει τροπολογία που κατατέθηκε την Τρίτη στη Βουλή, από τους υπουργούς Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτο και Υποδομών Χρ. Σπίρτζη.
H τροπολογία συμπεριλαμβάνεται σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για τη συγκρισιμότητα των τελών που συνδέονται με λογαριασμούς πληρωμών. Όπως αναφέρεται σε αυτή, το νέο ενιαίο τέλος για όλους τους αερολιμένες θα είναι στα 12 ευρώ ανά επιβάτη και προβλέπεται η έναρξη του από την ημερομηνία έναρξης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων και της Κέρκυρας, μέχρι την 1η Νοεμβρίου 2024.
Μετά την 1η Νοεμβρίου 2024 θα ορίζεται στα 3 ευρώ για όλους τους αναχωρούντες επιβάτες από δύο ετών και πάνω. Τα τέλη από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που θα μεταβιβαστούν στην Fraport κατατίθενται στους 14 ειδικούς λογαριασμούς με τίτλο “Ταμείο Ανάπτυξης και Εκσυγχρονισμού Αερολιμένα” που τηρούνται στην Τράπεζα της Ελλάδος και διατίθενται κατά 100% στους παραχωρησιούχους. Επομένως εάν ληφθούν υπόψη τα περυσινά στοιχεία αναχωρήσεων από το αεροδρόμιο Ι. Καποδίστριας και με την προοπτική των φετινών αυξήσεων στο Ταμείο Ανάπτυξης και Εκσυγχρονισμού Αερολιμένα Κέρκυρας, που θα τελεί υπό τη διαχείριση της Fraport θα πιστωθούν φέτος περίπου 28 εκ € (υπολογίζονται οι αναχωρήσεις πτήσεων εσωτερικού και εξωτερικού).
Τι ισχύει τώρα
Μέχρι σήμερα το τέλος ανάπτυξης αεροδρομίων προέβλεπε διαφορετική χρέωση ανάλογα με τον τελικό προορισμό και ήταν 12 ευρώ για επιβάτες που ταξίδευαν σε αεροδρόμια εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης, Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου και Ελβετικής Συνομοσπονδίας, ενώ έφτανε μέχρι τα 22 ευρώ για επιβάτες με τελικό προορισμό εκτός των χωρών αυτών. Το τέλος σήμερα εισπράττεται από το Δημόσιο υπέρ της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), η οποία είχε την ευθύνη εκτέλεσης έργων συντήρησης, εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των αεροδρομίων ή δημιουργία νέων. Μόνη εξαίρεση αποτελούσε, μέχρι σήμερα, το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» των Σπάτων, το οποίο παρακρατεί το 75% του τέλους που ισχύει σήμερα. Όπως αναφέρεται στην τροπολογία «το τέλος θα πρέπει να είναι ενιαίο για όλα τα αεροδρόμια, ανεξαρτήτως τελικού προορισμού των αναχωρούντων επιβατών, για λόγους ίσης μεταχείρισης του επιβατικού κοινού που εκκινεί από διαφορετικούς αερολιμένες, για τη δημιουργία υγιών συνθηκών ανταγωνισμού μεταξύ αερολιμένων και για πρακτικούς λόγους ομοιόμορφης εφαρμογής». Σύμφωνα με τα όσα προβλέπει η τροπολογία οι αναχωρούντες επιβάτες ανά αεροδρόμιο δεν επιβαρύνονται με επιπλέον κόστος, ωστόσο η Fraport επωφελείται αφού με τη νέα ρύθμιση η Fraport , αφού θα παρακρατεί το σύνολο (100%) του ενιαίου τέλους από τους επιβάτες που θα αναχωρούν από τα 14 αεροδρόμια που θα διαχειρίζεται. Στην προωθούμενη τροπολογία προβλέπεται ταυτόχρονα ότι τα ποσά που θα προέρχονται από την είσπραξη του ενιαίου τέλους θα κατατίθενται άμεσα, ανά μήνα (εντός είκοσι ημερών του επόμενου μήνα) σε ξεχωριστό λογαριασμό που θα τηρεί η Τράπεζα της Ελλάδος για το καθένα αεροδρόμιο.
Οι απαλλαγές
Ποιοι προτείνεται να απαλλάσσονται από την καταβολή του ενιαίου τέλους:
-Οι επιβάτες έως δύο ετών.
-Οι αναχωρούντες επιβάτες από/προς αεροδρόμια όπου λειτουργούν αεροπορικές γραμμές δημόσιας υπηρεσίας (οι λεγόμενες άγονες γραμμές).
-Οι επιβάτες σε πτήση διαμεσολάβησης (έρχονται και φεύγουν με τον ίδιο αριθμό πτήσης).
-Οι διερχόμενοι επιβάτες (τράνζιτ), οι οποίοι συνεχίζουν το ταξίδι τους με την ίδια ή άλλη αεροπορική εταιρεία.
-Οι κρατικές πτήσεις που μεταφέρουν επίσημους κι έχουν γίνει αποδεκτές από την ελληνική κυβέρνηση καθώς και επιβάτες ελληνικών κρατικών πτήσεων.
-Τα μέλη πληρώματος των αεροσκαφών καθώς και οι ιπτάμενοι που ταξιδεύουν για να αναλάβουν υπηρεσία σε άλλο αεροδρόμιο.
-Οι επιβάτες που ταξιδεύουν με αεροσκάφη που μετέχουν σε επίσημες αεραθλητικές εκδηλώσεις σε ελληνικά αεροδρόμια.
Ανησυχία για επί πλέον επιβαρύνσεις
Παρά το γεγονός ότι από την πλευρά της η Fraport είναι καθησυχαστική ότι δεν θα υπάρξουν νέες επιβαρύνσεις στα τέλη αεροδρομίων, εν τούτοις υπάρχει έντονη ανησυχία από τουριστικούς και κοινωνικούς φορείς. Μάλιστα το kriti24 gr σε δημοσίευμα του την περασμένη Τρίτη αναφέρει ότι «Ακριβότερο κατά 2,50 ευρώ τουλάχιστον θα είναι το κόστος ανά επιβάτη στο αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» των Χανίων, μετά τις 6 Απριλίου, ημέρα που θα αναλάβει και επίσημα τα 14 Περιφερειακά αεροδρόμια η Γερμανική εταιρεία Fraport Greece.»
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ: «Αυτό προκύπτει από τη σύγκριση των καταλόγων χρέωσης των αεροπορικών τελών, της ΥΠΑ που ισχύει έως σήμερα και της Fraport Greece, τον οποίο η Γερμανική εταιρεία έχει ήδη αναρτήσει στην ιστοσελίδα της» και παραθέτει πίνακες με τις μονάδες χρέωσης στα τέλη προσγείωσης, ασφαλείας, μετακίνησης, φωτισμού κα.» Χαρακτηριστικό είναι επίσης χθεσινό δημοσίευμα του Euro2day.gr, το οποίο αναφέρει: Το ερώτημα που θέτουν παράγοντες της αεροπορικής και τουριστικής αγοράς με τους οποίους επικοινώνησε το Euro2day.gr αφορά στο ύψος στο οποίο θα διαμορφωθεί τους επόμενους μήνες το κόστος των αεροπορικών μετακινήσεων εντός Ελλάδας αλλά και στα διεθνή δρομολόγια.
Όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά, στα δρομολόγια εσωτερικού οι ναύλοι επιβαρύνονταν μόνο με το τέλος εκσυγχρονισμού ενώ στο εξής θα προστεθούν και τα 14,5 ευρώ ανά επιβάτη που θα επιβάλει η Fraport. Το αναμενόμενο, όπως υποστηρίζουν, είναι να αυξηθούν οι τελικές τιμές των εισιτηρίων, όχι κυρίως επειδή θα αυξηθούν οι ναύλοι αλλά επειδή θα διογκωθεί το τμήμα που αφορά τέλη και κάθε λογής φόρους.
Χωρίς κανείς να αποκλείει, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, επιστροφή των επίναυλων καυσίμων βραχυ-μεσοπρόθεσμα, αν οι διεθνείς τιμές πετρελαίου κινηθούν και πάλι ανοδικά, όπως διαφαίνεται στην αρχή της χρονιάς».

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου