ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Loading...

Ασφαλές και φθηνό το λιμάνι της Κέρκυρας



 Λιμάνι φθηνό και ασφαλές

Το λιμάνι της Κέρκυρας είναι το πιο οργανωμένο και με τα λιγότερα προβλήματα στη χώρα, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας.

Τα αποτελέσματα των ενεργειών και των εκτιμήσεων που αποκόμισαν οι τέσσερις θεματικές ομάδες της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας για την επίλυση προβλημάτων του κλάδου, εξετάστηκαν σε συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Πέμπτη (20/4) παρουσία των υπουργών Ναυτιλίας και Τουρισμού Παναγιώτη Κουρουμπλή και Έλενας Κουντουρά αντίστοιχα, αλλά και συναρμοδίων παραγόντων των δύο υπουργείων. Να σημειωθεί ότι σε πολλά από τα λιμάνια της χώρας, που υποδέχονται κρουαζιερόπλοια δεν έχουν καταγραφεί θέσεις ελλιμενισμού και «δέστρες». Άλλα, όπως σε Ρόδο και Κατάκολο χρειάζονται επιβατικούς σταθμούς, Ενώ, αλλού υπάρχουν ελλείψεις πλοηγών και πλοηγίδων. Μάλιστα όπως αναφέρει το Euro2day.gr, «χρέη πλοηγού σε δημοφιλές λιμάνι κρουαζιέρας φέρεται να εκτελεί ιδιοκτήτης τοπικής ταβέρνας».

Η Κέρκυρα ασφαλέστερη όλων

Το  λιμάνι της Κέρκυρας αξιολογείται σύμφωνα με τον ISPS (Διεθνή Κώδικα  για την Ασφάλεια των Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων από έκνομες ενέργειες – Ιnternational Ship and Port Facility Security Code)  ως το πρώτο της χώρας, από όσα υποδέχονται κρουαζιερόπλοια. Να σημειωθεί ότι ο ΟΛΚΕ εισπράττει ανά επιβάτη κρουαζιέρας περίπου 2€ τέλη επιβίβασης και ασφάλειας. Δηλαδή εισπράττει ετησίως από τις κρουαζιέρες περίπου 1.800 εκ € ετησίως. Η σχέση τέλους ανά επιβάτη προς προσφερόμενες Υπηρεσίες είναι κατ΄ εκτίμηση στελεχών του Οργανισμού η οικονομικότερη στη χώρα. Να σημειωθεί ότι εκτός της κρουαζιέρας το Ταμείο του ΟΛΚΕ εισπράττει και από τις άλλες χρήσεις του λιμανιού, όπως φέρρυ, δρομολόγια προς Παξούς και Αλβανία, αλλά κ. α τέλη ελλιμενισμού και προσφοράς λιμενικών Υπηρεσιών περίπου άλλα 2 εκ € ετησίως. Από το σύνολο των εισπράξεων  3,5-4 εκ € ετησίως εξοφλούνται λειτουργικά έξοδα ,Υπηρεσίες Security κ.α.
Οι ελλείψεις
Παρά τα θετικά στοιχεία το λιμάνι, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της ΕΣΕΚ  χρήζει βελτιώσεων. Άμεσης προτεραιότητας θεωρείται η αποκατάσταση της λειτουργίας συστήματος θαλάσσιας κυκλοφορίας στο λιμάνι της Κέρκυρας (VTS) καθώς και η επέκταση των κτιριακών υποδομών, όπως κατασκευή επιβατικού σταθμού για να διαχωριστεί εκείνος της υποδοχής των επισκεπτών κρουαζιέρας με όσους ταξιδεύουν από την Κέρκυρα προς άλλους προορισμούς, όπως πχ Αλβανία.
Η Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας



Η ΕΣΕΚ συστάθηκε  στις 14 Ιουλίου 2016, με κοινή υπουργική απόφαση του τότε υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θόδωρου Δρίτσα και της τότε αναπληρώτριας υπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού (υπουργού Τουρισμού σήμερα) Έλενας Κουντουρά. Αριθμεί  28 μέλη και απαρτίζεται από στελέχη της αγοράς, εκπροσώπους των θεσμικών φορέων που εμπλέκονται στον κλάδο της κρουαζιέρας, υπηρεσιακούς παράγοντες Υπουργείων, Καθηγητές ΑΕΙ, εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και εκπροσώπους των λιμένων. Στόχος της είναι η χάραξη και εφαρμογή κοινού και ενιαίου στρατηγικού σχεδίου για την κρουαζιέρα.

Ο αριθμός του οργάνου δημιούργησε την ανάγκη συντονισμού της Συντονιστικής. Έτσι, συγκροτήθηκε 7μελής Εκτελεστική Γραμματεία με πρόεδρο τον Γ.Γ του Υπουργείου Ναυτιλίας Ι. Θεοτοκά και αναπληρωτή τον Γ.Γ. Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Χρ. Λαμπρίδη. Στην εκτελεστική επιτροπή μετέχουν ακόμα ο Γ.Γ. Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης του Υπουργείου Τουρισμού Γ. Τζιάλλας, ο Γ.Γ. Δημόσιας Τάξης Δ. Αναγνωστάκης, ο Δ. Πέτσας από το Υπουργείο Εσωτερικών και εκπρόσωποι του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (Γ. Γράτσος), της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας (Γ. Καστελλάνος) και της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (Θ. Κόντες).
Οι ομάδες εργασίας

Από τις πρώτες συνεδριάσεις της ΕΣΕΚ αναδείχτηκε  πλήθος  θεμάτων άμεσης αντιμετώπισης και γι αυτό συγκροτήθηκαν τέσσερις θεματικές ομάδες εργασίας, που έπιασαν άμεσα δουλειά και αφορούν
- Τις υποδομές και ανωδομές
- Εμπορικά θέματα και τις πολιτικές προώθησης και προβολής
- Τη διεθνή ναυτιλιακή πολιτική, τους θεσμούς και τους οργανισμούς
- Τις υποστηρικτικές υπηρεσίες.

Τα αποτελέσματα των ενεργειών και των εκτιμήσεων που αποκόμισαν οι τέσσερις θεματικές ομάδες της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας για την επίλυση προβλημάτων του κλάδου, εξετάστηκαν σε συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Πέμπτη (20/4) παρουσία των υπουργών Ναυτιλίας και Τουρισμού Παναγιώτη Κουρουμπλή. Να σημειωθεί ότι στις ομάδες εργασίας συμμετείχαν εκ Κερκύρας ο υπεύθυνος κρουαζιέρας του ΟΛΚΕ Αρ. Μπατσούλης (Μηχανολόγος Μηχανικός MSc) και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Γ. Χονδρογιάννης.

Τα συμπεράσματα της ΕΣΕΚ

Κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων έγινε εκτενής αναφορά από στελέχη της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων στην ιεράρχηση των έργων υποδομής στις λιμενικές εγκαταστάσεις της χώρας και στην προτεραιοποίηση των ενεργειών που δύναται να προωθηθούν, προκειμένου οι λιμένες υποδοχής κρουαζιέρας να γίνουν ελκυστικότεροι. Στη συνεδρίαση αποτυπώθηκε η ανάγκη καταγραφής των διαθέσιμων θέσεων ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων καθώς και η δρομολόγηση μιας σειράς έργων βελτίωσης και αναβάθμισης στα λιμάνια που προσεγγίζουν κρουαζιερόπλοια. Στα έργα  «μεγάλης προτεραιότητας» εντάσσονται άμεσες παρεμβάσεις βελτίωσης υποδομών στα λιμάνια  Σαντορίνης, Μυκόνου, Βόλου, Πάτμου, Κατάκολου,  Ρόδου, Χίου και Μονεμβασιάς.

Αρκετά από τα έργα που προτείνεται να γίνουν στα λιμάνια αφορούν ναύδετα («δέστρες» πλοίων), για τα οποία, όμως, απαιτείται νομοθετική ρύθμιση και η έκδοση κοινών υπουργικών αποφάσεων (ΚΥΑ). Ενώ, όπως προαναφέρθηκε άμεσης προτεραιότητας θεωρείται η αποκατάσταση της λειτουργίας συστήματος θαλάσσιας κυκλοφορίας στο λιμάνι της Κέρκυρας (VTS), ενώ παρέμβαση μεγάλης προτεραιότητας θεωρούνται τα έργα εκβάθυνσης στα λιμάνια της Χίου και του Βόλου.

ΠΗΓΗ: kerkyrasimera.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου