ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Loading...

Τσίπρας προς διοίκηση Fraport: Στέλνετε ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία – Άλλα έλεγε πριν 2 χρόνια: Διαβάστε για να μη μας περνάνε για Λωτοφάγους


Λωτοφάγους
Ο αγώνας ενάντια στην εξουσία είναι αγώνας της μνήμης ενάντια στη λήθη. Οι εκάστοτε κυβερνώντες ξεχνάνε γρήγορα τι έλεγαν όσο ήταν στην αντιπολίτευση περνώντας τον ελληνικό λαό για … λωτοφάγους.
Η περιβόητη ιδιωτικοποίηση, το ξεπούλημα των 14 αεροδρομίων στη Fraport  
είχε καταγγελθεί από τον ΣΥΡΙΖΑ (όταν ήταν αξιωματική αντιπολίτευση), ενώ τόσο ο πρωθυπουργός όσο και κορυφαία στελέχη της κυβέρνησης είχαν δημοσίως και κατ’ επανάληψη εκφραστεί αρνητικά για τη συγκεκριμένη συμφωνία.
«με καθαρά οικονομικούς όρους, το ελληνικό κράτος θα έχει από την εν λόγω ιδιωτικοποίηση τετραπλάσια έως και πενταπλάσια απώλεια εσόδων».
Λίγες μέρες μετά την πανηγυρική εκλογή του, τον περασμένο Φεβρουάριο, ο Αλέξης Τσίπρας χαρακτήριζε μεν δίκαιο το ύψος της προσφοράς της κοινοπραξίας (1,234 δισ. ευρώ εφάπαξ τίμημα και 22,9 εκατ. ετήσιο μίσθωμα), αλλά τόνιζε: «Τα αεροδρόμια είναι μέρος της τουριστικής μας βιομηχανίας. Έτσι η Ελλάδα βγάζει τα προς το ζην της. Είναι κάτι που πρέπει να επανεξετάσουμε». (efsyn 10/8/2015)

Οι 29 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ σε επερώτησή τους επισήμαιναν μεταξύ άλλων:  «Ο ιδιώτης, ενώ στη σαρανταετία θα εισπράξει πάνω από 22 δισ. ευρώ, θα αποδώσει στο κράτος μόνο 3,85 δισ., την ίδια στιγμή που το δημόσιο μόνο από το "σπατόσημο" θα έχει στη σαρανταετία έσοδα 8 δισ. ευρώ».
Τέλος, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνουν ότι η οικονομικές αναπτυξιακές επιπτώσεις από τυχόν ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων, «θα είναι μη αναστρέψιμες και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει η σημερινή κυβέρνηση να χρεωθεί το βάρος αυτής της ιστορικής πράξης, με τη δικαιολογία της άσκησης ωμών εκβιασμών από τους δανειστές».
«Αν ολοκληρωθεί η εν λόγω ιδιωτικοποίηση, θα γίνει ενάντια στα συμφέροντα της Ελλάδας και θα αποτελέσει αντικείμενο μελλοντικής διερεύνησης οικονομικού σκανδάλου. Οι Κρατικοί Αερολιμένες ανήκουν στον λαό και οφείλουν να παραδοθούν στις επόμενες γενιές ως περιουσία του ελληνικού κράτους. Η διαχείριση της δημόσιας περιουσίας πρέπει να είναι διαφανής και ελεγκτέα», καταλήγουν.

(Πηγή: 29 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατά της ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων | iefimerida.gr_27/7/2017) 

Τώρα ο Τσίπρας άλλα λέει:

«Σήμερα στέλνετε ένα σημαντικό μήνυμα με την επένδυση του 1,234 δισ. ευρώ» είπε ο πρωθυπουργός υποδεχόμενος τη διοίκηση της Fraport, χαρακτηρίζοντας «σημαντική στιγμή για την Ελλάδα», τη συγκεκριμένη συγκυρία.

«Δεν ήταν εύκολες οι διαπραγματεύσεις», είπε ο πρωθυπουργός αναφερόμενος σε όσα η κυβέρνηση ήθελε να διασφαλίσει από τη συγκεκριμένη επένδυση. «Θέλαμε να βελτιωθεί η εικόνα των αεροδρομίων εν όψει της τουριστικής περιόδου» επεσήμανε ο πρωθυπουργός και κατέληξε λέγοντας: «Τώρα είμαστε σίγουροι ότι θα βελτιωθεί».

Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος της Fraport, εξέφρασε τη προσήλωση της κοινοπραξίας να επενδύσει σημειώνοντας «είμαστε χαρούμενοι και προσηλωμένοι στην επένδυση. Η Ελλάδα είναι μια υπέροχη χώρα, ένας υπέροχος προορισμός. Είμαστε προσεκτικοί και αποφασισμένοι για αυτή την επένδυση των 40 ετών».
Υπενθυμίζεται πως από χθες και τυπικά οι αερολιμένες πέρασαν στα χέρια της κοινοπραξίας μετά την εφάπαξ καταβολή του τιμήματος 1,23 δισ. ευρώ στο ΤΑΙΠΕΔ.

Τα 14 αεροδρόμια που παραχωρούνται βρίσκονται στις εξής πόλεις-περιοχές: Άκτιο, Χανιά, Καβάλα, Κεφαλονιά Κέρκυρα, Κω, Μυτιλήνη, Μύκονο, Ρόδο, Σάμο, Σαντορίνη, Σκιάθο, Θεσσαλονίκη και Ζάκυνθο. Εξ αυτών τα τρία αεροδρόμια (Θεσσαλονίκη, Άκτιο, Καβάλα) αποτελούν πύλες στην ηπειρωτική χώρα, ενώ τα υπόλοιπα 11 βρίσκονται στα νησιά. (fimotro.gr)



0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου