ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Loading...

Σήμερα και αύριο: Το 11ο Φεστιβάλ Οπτικοακουστικών Τεχνών από την Κέρκυρα στην Αθήνα



Διαδραστικές οπτικοακουστικές εγκαταστάσεις (installations ), χαρτογραφικές προβολές (mapping projections ) σε εσωτερικούς χώρους του Μεγάρου, συναυλίες, θεατρικές δράσεις, προβολές 2D και 3D animation, διαδραστικά παιχνίδια, ηχητικά παιχνίδια (audio-only games ), έκθεση κόμικς και φωτογραφίας, εργαστήρια και διαλέξεις, φέρνουν τις τεχνολογίες αιχμής ήχου και εικόνας στο Μέγαρο Μουσικής

Άνοιξε η αυλαία του 11ου Φεστιβάλ Οπτικοακουστικών Τεχνών που διεξάγεται το Σαββατοκύριακο στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών(εδώ το πρόγραμμα), από το Τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας και το Εργαστήριο Hλεκτροακουστικής Μουσικής Έρευνας και Eφαρμογών του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου (ΕΡΗΜΕΕ).

Πρόκειται για ένα Φεστιβάλ, που πραγματοποιείται κάθε χρόνο από το 2006 στην Κέρκυρα, και έχει καταστεί πλέον θεσμός και σημείο αναφοράς για τις ψηφιακές τέχνες του ήχου και της εικόνας.

Το διήμερο περιλαμβάνει ένα πυκνό πρόγραμμα εκθέσεων, προβολών, συναυλιών, ειδικών εργαστηρίων, εισηγήσεων και masterclasses.

Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο επίκουρος καθηγητής του Ιονίου Πανεπιστημίου Δρ Γιάννης Δεληγιάννης, «το Τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας θα παρουσιάσει, σε μια αναδρομική έκθεση ψηφιακής τέχνης την πορεία του μέσα στο χρόνο, με επιλεγμένα έργα αποφοίτων, μεταπτυχιακών φοιτητών, υποψηφίων διδακτόρων και καθηγητών του. Παράλληλα με την έκθεση, έχουν οργανωθεί προβολές έργων των διεθνούς φήμης καλλιτεχνών, Eija-LiisaAhtila, Barry Purves και Theodore Ushev».

Η έκθεση στο Φεστιβάλ θα περιλαμβάνει διαδραστικές οπτικοακουστικές εγκαταστάσεις, έργα animation και video art, τρισδιάστατες χαρτογραφικές προβολές (projection mapping), ηχητικά περιβάλλοντα, διαδραστικά και ηχητικά παιχνίδια (audio games), εκθέσεις κόμικ και φωτογραφίας.

Tα εργαστήρια θα είναι ανοικτά για το κοινό, και θα έχουν ως αντικείμενο τη δυσδιάστατη και τρισδιάστατη εμψύχωση (2D& 3D animation), τις διαδραστικές οπτικοακουστικές τεχνολογίες (interactive audiovisual platforms), τις χαρτογραφικές προβολές στο χώρο (projection mapping), και την έρευνα γύρω από ψηφιακά υβριδικά υλικά.

Στο πρόγραμμα masterclasses και ομιλιών, τιμώμενο πρόσωπο θα είναι η διεθνούς φήμης video artist, Eija-Liisa Ahtila, η οποία θα εισάγει το κοινό στη σχέση του έργου της με τον κινηματογράφο την εποχή της ψηφιακής τεχνολογίας.

Την ίδια ώρα το Εργαστήριο Ηλεκτροακουστικής Μουσικής Έρευνας και Εφαρμογών (ΕΡΗΜΕΕ) θα παρουσιάσει στο Φεστιβάλ, έργα ηλεκτροακουστικής μουσικής σε ένα ειδικά σχεδιασμένο πολυκαναλικό σύστημα ηχητικής διάχυσης που προσφέρει στον ακροατή μια μοναδική ακροαματική εμπειρία. To πρόγραμμα με γενικό τίτλο ΑΚΟΥSΜΑΤΑ 2017, περιλαμβάνει πέντε συναυλίες με έργα συνθετών ηλεκτροακουστικής μουσικής. Προσκεκλημένοι για το διήμερο αυτό είναι οι Volkmar Klein και Τhomas Gorbach.

Στο πλαίσιο του φεστιβάλ που θα γίνει στην Κέρκυρα, θα διεξαχθούν το δεύτερο διεθνές συνέδριο «Ταμπού-Παράβαση-Υπέρβαση στην Τέχνη και την Επιστήμη» από τις 25 έως τις 28 Μαΐου και το πρώτο Θερινό Σχολείο με θέμα τις Υβριδικές Τέχνες από τις 29 Μαΐου μέχρι τις -11 Ιουνίου. Το πρόγραμμα του συνεδρίου περιλαμβάνει θεωρητικές και καλλιτεχνικές παρουσιάσεις, ενώ το Θερινό Σχολείο, εκτός από τα θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα, συμπεριλαμβάνονται διαλέξεις από προσκεκλημένους ομιλητές του καλλιτεχνικού και επιστημονικού χώρου.

Πώς ξεκίνησε

Ήταν το 2006, όταν δειλά ξεκίνησε από το τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστημίου, στην Κέρκυρα, η ιδέα της παρουσίασης των έργων των αποφοίτων του στο κοινό. Σήμερα, η παρουσίαση είναι πλέον φεστιβάλ, μετρά 11 χρόνια ζωής και ήρθε στην Αθήνα και το Μέγαρο Μουσικής, για να συνομιλήσουν οι δημιουργοί και με το αθηναϊκό κοινό.

«Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό βήμα», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Μαριάννα Στραπατσάκη, ιδρυτικό μέλος του τμήματος Τεχνών Ήχου και Εικόνας. «Ειδικά για τους καλλιτέχνες των νέων μέσων, πρόκειται για σημαντική εμπειρία, αλλά παράλληλα τους επιτρέπει να δουν τι ανάδραση έχουν τα έργα τους, πώς ‘συνομιλούν' και ‘επικοινωνούν' τα έργα με το κοινό», προσθέτει, υπογραμμίζοντας ταυτόχρονα ότι η επέκταση του φεστιβάλ στην Αθήνα είναι μια ευκαιρία για να συνομιλήσουν οι καλλιτέχνες-φοιτητές που προέρχονται από την Κέρκυρα με αυτούς που είναι στην πρωτεύουσα.

Η κ. Στραπατσάκη δεν κρύβει ότι το όραμά της είναι να καθιερωθεί και να συνεχιστεί το φεστιβάλ για τις οπτικοακουστικές τέχνες, με όχημα το τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας, που είναι το μοναδικό στη χώρα που συνδυάζει την τέχνη, την τεχνολογία και τον ήχο.

Έτσι, για δύο ημέρες, σήμερα Σάββατο και αύριο Κυριακή, το Μέγαρο Μουσικής θα αποτελέσει πεδίο καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας, μέσα από αναδρομική έκθεση, που περιλαμβάνει έργα που έχουν παρουσιαστεί μέσα στα 10 χρόνια του φεστιβάλ, αλλά και νέα έργα που έχουν δημιουργηθεί αποκλειστικά για το φετινό φεστιβάλ.

Εγκαταστάσεις, διαδραστικές εγκαταστάσεις, animation, masterclasses, ομιλίες, εργαστήρια (workshops), εκθέσεις φωτογραφίας και κόμικ, καθώς επίσης και δισδιάστατες και τρισδιάστατες προβολές (projection maps) στην είσοδο της αίθουσας Τριάντη και στις σκάλες του Μεγάρου, περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα του φεστιβάλ. Και όλα αυτά, από απόφοιτους, μεταπτυχιακούς φοιτητές, υποψήφιους διδάκτορες και καθηγητές του τμήματος Τεχνών Ήχου και Εικόνας.

Παράλληλα, θα πραγματοποιηθούν συναυλίες με ειδικό πολυκαναλικό σύστημα, από φοιτητές του Εργαστηρίου Ηλεκτροακουστικής Μουσικής Έρευνας και Εφαρμογών (ΕΡΗΜΕΕ) του τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιόνιου Πανεπιστημίου.

Μετά το πέρας του διημέρου, τη σκυτάλη του φεστιβάλ, θα πάρει από τις 24 έως τις 31 Μαΐου η Κέρκυρα, με το συνέδριο «Taboo, παράβαση, υπέρβαση» και στη συνέχεια, το θερινό σχολείο, αφιερωμένο στις υβριδικές τέχνες.

poster_gr.jpg

«Human[e]ducation για μια "αρκετά καλή" οθόνη»

Ανάμεσα στο πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα του φεστιβάλ, ξεχωρίζει η ομιλία του καθηγητή Μιχάλη Μεϊμάρη, ο οποίος αναφέρεται σε μια προσπάθεια βελτιστοποίησης αποτελεσμάτων στην εκπαίδευση, μέσω των νέων τεχνολογιών. «Ο νεολογισμός human[e]ducation στον τίτλο υπονοεί ότι χρειαζόμαστε μια εκπαίδευση με ανθρωπιστικές αρχές, κυρίως σήμερα, στην ηλεκτρονική εποχή», εξηγεί ο κ. Μεϊμάρης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Σε τι συνίσταται όμως μια «καλή οθόνη»; «Εκκινώντας από τον Winnikott (σ.σ. παιδίατρος και ψυχαναλυτής), και τη θεωρία του για μια "αρκετά καλή μητέρα" και το πώς αυτή επηρεάζει το παιδί, εμείς βλέπουμε το πώς μπορεί η εκπαίδευση μέσω μιας καλής χρήσης της οθόνης, να δημιουργήσει αφηγήσεις», εξηγεί.

Έτσι, η οθόνη, αντιπροσωπώντας τον υπολογιστή και το έξυπνο κινητό, είναι το μέσο της δικής μας εποχής για να δημιουργήσουμε αφηγήσεις, με εικόνα, ήχο, μουσική και κατ' επέκταση, συναισθήματα. Και το γεγονός ότι η ψηφιακή αυτή γλώσσα είναι μία γλώσσα μέσα στην οποία γεννιούνται τα παιδιά και τους είναι κάτι περισσότερο από οικεία, θα πρέπει να ενεργοποιήσει την κοινωνία, την ερευνητική κοινότητα, αλλά και την Πολιτεία, για την ορθή χρήση της. Προτείνεται, δηλαδή, η πρακτική των παιδιών να χρησιμοποιηθεί ως βέλτιστη πρακτική για την εκπαίδευσή τους.

«Μιλάμε για μια καλή πρακτική, για μια καλή εκπαίδευση», συμπληρώνει ο κ. Μεϊμάρης, τονίζοντας ότι συμπληρώνονται σήμερα 8 χρόνια δοκιμών αυτών των θεμάτων, σε συνεργασία και με το StoryCenter στην πόλη Μπέρκλεϊ των ΗΠΑ. «Η χρήση της ψηφιακής αφήγησης μάς έχει δώσει εντυπωσιακά αποτελέσματα», τονίζει και συμπληρώνει «πολύ ευτυχής» που υπάρχουν παραδείγματα και αποτελέσματα και στην Ελλάδα πλέον.

ΠΗΓΗ: left.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου