ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Loading...

Και πάλι εξετάσεις...


Γιώργος Κ. Καββαδίας, ​Εκπαιδευτικός - ερευνητής, ΕΘΝΟΣ - Επωνύμως, Πεμ. 18/5

O πρωθυπουργός Α. Τσίπρας πρόσφατα αναφέρθηκε στην κατάργηση των Πανελληνίων: «Σχεδιάζουμε ριζική αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου, που θα οδηγήσει στην κατάργηση των Πανελλαδικών... Η αναβάθμιση σημαίνει λιγότερα μαθήματα με περισσότερες ώρες, ενώ το απολυτήριο θα καθορίζει την εισαγωγή στα πανεπιστήμια». Αναρίθμητες οι διακηρύξεις των εκάστοτε κυβερνήσεων για το τέλος των Πανελλαδικών, ενώ στην πραγματικότητα οι εξετάσεις πολλαπλασιάζονται σε ολόκληρο το Λύκειο.

Η «κατάργηση των Πανελλαδικών» είναι ο δούρειος ίππος για ένα Λύκειο «αριστοκρατικό». Στόχος ένα μεγάλο κομμάτι των μαθητών να οδηγηθεί σε Επαγγελματικές Σχολές. Μειωμένος θα είναι ο αριθμός των μαθητών που θα συνεχίσει προς τα Λύκεια, με ομολογημένο στόχο το 30% να κατευθύνεται προς τα ΓΕΛ και το 70% προς την τεχνική εκπαίδευση-κατάρτιση. Είναι βασικό προαπαιτούμενο του 3ου Μνημόνιου για την ΕΕΚ (επαγγελματική εκπαίδευση & κατάρτιση), μέχρι το 2017, το 33% των εκπαιδευομένων να συμμετέχουν στη μαθητεία.

Όσοι μαθητές φτάσουν στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου θα βρεθούν αντιμέτωποι με ένα αριστοκρατικό και διαφοροποιημένο Λύκειο σκληρών εξεταστικών φίλτρων προκειμένου να εισαχθούν στα ΑΕΙ - ΤΕΙ. Οι εξετάσεις για να αποκτήσουν εθνικό απολυτήριο δεν συνιστούν κατάργηση των Πανελλαδικών εξετάσεων, αλλά αντίθετα ένα ακόμη σκληρότερο εξεταστικό σύστημα κατ’ εικόνα και ομοίωση του I.B. των ιδιωτικών σχολείων. Το περιβόητο «Εθνικό Απολυτήριο» είχε εξαγγείλει από τη δεκαετία του 1990 ο Γ. Παπανδρέου ως υπουργός Παιδείας!

Ακόμα χειρότερα η «μεταρρύθμιση» ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, με βάση τα πορίσματα του «Εθνικού διαλόγου» οι μαθητές δεν θα αποκτούν ενιαίο τίτλο σπουδών. Οσοι παρακολουθήσουν τα μαθήματα υψηλού επιπέδου και πετύχουν στις εξετάσεις θα παίρνουν «Εθνικό Απολυτήριο», ενώ οι άλλοι ένα απλό Πιστοποιητικό Παρακολούθησης αμφιβόλου αξίας. Επανέρχεται η Τράπεζα Θεμάτων σε Α΄ και Β΄ Λυκείου, με ενδοσχολικές ή περιφερειακές εξετάσεις με απώτερο στόχο να συνδεθούν οι επιδόσεις των μαθητών με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Η διαμόρφωση διδακτικού υλικού και τα ατομικά προγράμματα σπουδών στο Λύκειο δίνουν τέλος και στα δωρεάν βιβλία. Το νέο σχολείο των πολλαπλών αναλυτικών προγραμμάτων, της ατομικής ευθύνης του εκπαιδευτικού και του ατομικού προγράμματος του μαθητή, δεν είναι καν σχολείο, μετατρέπεται σε χώρο μετάδοσης σκόρπιων πληροφοριών και απόκτησης δεξιοτήτων... 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου