ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Loading...

Τα ανεξέλεγκτα αγκυροβόλια σκαφών στην Κέρκυρα


Κέρκυρα: Τα ανεξέλεγκτα αγκυροβόλια σκαφών
 
 
Περισσότερα από κάθε άλλη χρονιά φαίνεται να είναι τα σκάφη που προσεγγίζουν την Κέρκυρα και δεν χρησιμοποιούν τα λιμάνια, τις μαρίνες και τους μόλους αλλά μένουν αγκυροβολημένα στη θάλασσα κοντά στην ακτή. Τη διαπίστωση αυτή έκαναν και οι Λιμενικές αρχές της περιοχής του Ιονίου στην συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στην Ηγουμενίτσα τον τελευταίο μήνα, τα στελέχη των οποίων έκαναν λόγο για «νέο πονοκέφαλο» των Λιμενικών. Δεν γίνεται λόγος βέβαια για τις περιπτώσεις κακοκαιρίας αλλά για τη μόνιμη κατάσταση. Το φαινόμενο διαπιστώνεται εύκολα στην περιοχή του όρμου της Γαρίτσας που έχει πλέον μεταβληθεί σε άτυπη μαρίνα. Το ίδιο συμβαίνει και στους υπέροχους ορμίσκους που σχηματίζονται στην Βόρεια και Νότια Κέρκυρα όπου αγκυροβολούν ανεξέλεγκτα οι «ελεύθεροι» της θάλασσας. Στους Παξούς έχουν μεγάλη «ζήτηση» οι όρμοι της Λάκκας και του Λογγού. Στο Γάη είναι πιο ελεγχόμενη η κατάσταση αφού υπάρχει Λιμενικός σταθμός.

Τι προβλέπει η νομοθεσία;
Τα σκάφη μπορούν να αγκυροβολούν ελεύθερα σε πολλές περιοχές εκτός από εκείνες που είναι στην ευθύνη του Οργανισμού Λιμένος.
Όπως ανέλυσε ο Πρόεδρος του ΟΛΚΕ Σ. Στεφανίδης, στα 500 μέτρα από την ακτή – στις περιοχές που είναι στην αρμοδιότητα του Οργανισμού – έχει το δικαίωμα να εισπράττει λιμενικά τέλη ακόμα και από τα σκάφη που δεν είναι δεμένα σε μόλο. Ο κος Στεφανίδης δήλωσε ότι στην περίπτωση της Λάκκας και του Λογγού των Παξών ο ΟΛΚΕ έχει ορίσει εργολάβο – εισπράκτορα, που περνάει με μια βάρκα από όλα τα σκάφη και εισπράττει το αντίτιμο. Το ίδιο σκέφτεται να κάνει και στη Γαρίτσα και σε άλλες περιοχές κυρίως της βόρειας Κέρκυρας όπου παρατηρείται πληθώρα σκαφών. Ο ΟΛΚΕ λόγω έλλειψης προσωπικού και θαλασσίων μέσων είναι στη φάση προετοιμασίας των νομικών προϋποθέσεων για την πραγματοποίηση διαγωνισμού για την επιλογή του εργολάβου, που όμως χρειάζεται χρόνο για να γίνει.

Αυτό είναι συνηθισμένη πρακτική σε πολλά λιμάνια της γύρω περιοχής μας όπως πχ τα λιμάνια της Σικελίας, σύμφωνα με τις μαρτυρίες Κερκυραίων ιστιοπλόων. Πράγματι οδηγούν τους ιδιοκτήτες σκαφών να προτιμούν τα λιμάνια αφού έτσι κι αλλιώς πληρώνουν. Όταν όμως πληρώνει κανείς, το θέμα περιπλέκεται. Αυξάνονται οι απαιτήσεις των ιδιοκτητών σκαφών που ζητούν ασφαλές δέσιμο, πυροπροστασία, χώρο εναπόθεσης των σκουπιδιών τους, νερό και ηλεκτρικό. Ακόμα και οι αγκυροβολημένοι κοντά στην ακτή στην περίπτωση που πληρώνουν λιμενικό τέλος θα θελήσουν τουλάχιστον ασφαλή δέστρα. Και δεν είναι λίγα τα λεφτά. Για ένα 10μετρο σκάφος τα λιμενικά τέλη π.χ στο Γάη είναι 25 ευρώ την ημέρα.
Υπάρχει βέβαια και η μέθοδος που ήδη έχουν εφαρμόσει στην Κροατία. Ζητούν πληρωμή κατ έτος. Την πρώτη μέρα που αγκυροβολεί κανείς στο πρώτο λιμάνι του ζητούν 400 – 500 ευρώ αλλά δίνουν το δικαίωμα να χρησιμοποιεί οποιοδήποτε λιμάνι της χώρας, χωρίς να ξαναπληρώσει όλο το χρόνο.
Ο ΟΛΚΕ
Παράλληλα ο Πρόεδρος του ΟΛΚΕ δήλωσε ότι ο Οργανισμός έχει ήδη προχωρήσει σε φωτογράφηση όλων των σκαφών – μικρών και μεγάλων – που είναι δεμένα ή αγκυροβολημένα σε κάποιο σημείο κατά μήκος της ακτής από τον Ανεμόμυλο μέχρι το Μαντούκι. Οι φωτογραφίες έχουν σταλεί στο Λιμενικό με σκοπό να αναζητηθούν οι ιδιοκτήτες με βάση το νηολόγιο κάθε σκάφους. Σε λίγο διάστημα αναμένεται να σταλούν τα πρόστιμα.

ΠΗΓΗ: ert.gr, Μαρία Παγκράτη

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου