ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Loading...

Για το ξεπούλημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των υποδομών της χώρας


Για το ξεπούλημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των υποδομών της χώρας





Ολοκληρώθηκε, με την παρουσία των πρωθυπουργών Ελλάδας και Ιταλίας, η πώληση και μεταβίβαση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ιταλική εταιρεία «Ferrovie dello Stato Italiane SpA».

Το τίμημα ανήλθε στα 45 εκατ. €, όσο δηλ. κοστίζουν μόλις 17 αμαξοστοιχίες! Θυμίζουμε ότι το κόστος ανά αμαξοστοιχία που κατέβαλε ο ΟΣΕ το 2002 στην Κ/ξία «Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ» και «Siemens AG», για την προμήθεια οκτώ αμαξοστοιχιών, ήταν 2.600.000 €/αμαξοστοιχία! Το τωρινό ξεπούλημα αφορά την πώληση 1.160 βαγονιών και αμαξοστοιχιών (!!!) με δυνατότητα φορτίου 1.100.000 τόνων, με ένα επιβατικό κοινό 15.600.000 επιβατών/χρόνο, με μία ημερήσια κίνηση 350 συρμών και με ένα προσωπικό 677 ατόμων. Αυτή ήταν η υπογραφή της τελικής συμφωνίας. Γιατί τα χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ύψους 692,1 εκατ. € που προέρχονταν από κρατικές επιχορηγήσεις και τα οποία είχε αποδεχθεί η ιταλική εταιρεία κατά την αρχική συμφωνία, διαγράφτηκαν πρόσφατα, σε εφαρμογή της απόφασης της Κομισιόνς, από τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών! Αντ’ αυτών η «Ferrovie» σκέπτεται (!!!) να επενδύσει 500 εκατ. €, (δηλ. τα μισά απ’ όσα της χαρίστηκαν), σε μελλοντικές «επενδύσεις».

Η φιέστα του πρωτοφανούς αυτού ξεπουλήματος, πραγματοποιήθηκε στην Κέρκυρα, στο πλαίσιο των εργασιών του 1ου Ανωτάτου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας-Ιταλίας (με θέματα τις επενδύσεις, τη νέα αρχιτεκτονική στην Ευρωζώνη, την αναζωογόνηση της ενταξιακής πορείας των Βαλκανίων, με τον μεν Α.Τσίπρα να δηλώνει ανερυθρίαστα, ότι: «Η Ελλάδα βγαίνει από την κρίση και τώρα χρειάζεται όσο ποτέ άλλοτε να ενισχυθεί η προοπτική της ανάπτυξης με σημαντικές επενδύσεις, ξένες επενδύσεις, που θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας», ο δε Π.Τζεντιλόνι να επικροτεί πανευτυχής, ότι: «Θα πολλαπλασιάσουμε τις –τζάμπα, θα λέγαμε εμείς-επενδύσεις καθώς το κλίμα βελτιώνεται. Η Ιταλία θα κάνει πραγματικά ό,τι καλύτερο και περισσότερο μπορεί για να υποστηρίξει την Ελλάδα» !!! Το ιταλικό μονοπώλιο, «δεσμεύεται» να κρατήσει στις θέσεις τους 677 εργαζόμενους, μέσα στη διαμορφούμενη εργασιακή ζούγκλα, του κατώτατου μισθού των 586 € μικτά, της ακύρωσης των συλλογικών Συμβάσεων, της επικείμενης απελευθέρωσης των ομαδικών απολύσεων, της εργασιακής «ευελιξίας», της κατάργησης της κυριακάτικης αργίας, της «διευθέτησης» του χρόνου εργασίας, της ενδεχόμενης κατάργησης του δικαιώματος της απεργίας (τρίτη «αξιολόγηση») και γενικά του εργασιακού Μεσαίωνα…

 Παράλληλα, υπογράφηκε μνημόνιο συνεργασίας στους τομείς των αγροτικών προϊόντων, της τεχνογνωσίας στο χονδρεμπόριο και στον πολιτισμό, ενώ εξετάστηκε η συνεργασία στους τομείς υψηλής τεχνολογίας, υποδομών και τουρισμού.

Σύμπαντα τα κόμματα της μνημονιακής αντιπολίτευσης χαιρέτησαν την πρωτοφανή στα χρονικά, «επένδυση». Από την πλευρά της η ΝΔ, παρά τις οξύτατες αντιδράσεις για το τίμημα, δήλωσε ικανοποιημένη, προσπαθώντας να δώσει την αυθεντική διάσταση της «επιχειρηματικότητας», δεν διστάζει να υπερασπιστεί τις κοινωνικές ανισότητες που βρίσκονται «στην ανθρώπινη φύση»!

Στην κοινή διακήρυξη που υπέγραψαν ο υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος, Γ. Σταθάκης, και ο Ιταλός υπουργός Οικονομικής Ανάπτυξης, Κ.Καλέντα, γίνεται σαφής αναφορά στα προωθούμενα έργα κατασκευής αγωγών μεταφοράς φυσικού αερίου που έχουν την υποστήριξη της ΕΕ και των ΗΠΑ, «TAP» (ο υπό κατασκευή αγωγός μεταφοράς αζέρικου αερίου), «EastMed» (ο μελλοντικός αγωγός μεταφοράς φυσικού αερίου από τα κοιτάσματα ΝΑ Μεσογείου) και «IGB» (ο ελληνοβουλγαρικός διασυνδετήριος αγωγός), αλλά επισημαίνεται και «η προοπτική μιας νέας όδευσης ρωσικού φυσικού αερίου, σε συνάρτηση με την πιθανή κατασκευή του "Nord Stream II"».

Τέλος, στη διακήρυξη τονίζονται η στήριξη της Ελλάδας ως «ολοκληρωμένης πύλης εισόδου στη Δυτική Ευρώπη», μέσω της Ιταλίας και της ΝΑ Ευρώπης, για νέες πηγές εφοδιασμού φυσικού αερίου (Αζερμπαϊτζάν, Κύπρος, Ισραήλ), η ανάπτυξη μιας «νέας διαφοροποιημένης» όδευσης για μεταφορά ρωσικού αερίου μέσω του ελληνοϊταλικού αγωγού «IGI Ποσειδών», η ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των ιταλικών και ελληνικών διαχειριστών των εθνικών δικτύων φυσικού αερίου και των χρηματιστηρίων ενέργειας, η ανάπτυξη υποδομών συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) και μικρής κλίμακας υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) για κίνηση αυτοκινήτων και πλοίων και, τέλος, η προώθηση της διμερούς συνεργασίας για έρευνα και ανάπτυξη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Τα πάντα κάτω από την ενορχήστρωση των παντοδύναμων ξένων μονοπωλίων και της υπάκουης μεγαλοαστικής τάξης.



★★★



Η συγκυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛΛ. κομπάζει για το «βελτιωμένο επενδυτικό κλίμα» και τη «δίκαιη ανάπτυξη» που βεβαίως στηρίζεται πάνω στους συνθλιμμένους μισθούς, στο τσάκισμα των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων, στο ξεθεμελίωμα της Κοινωνικής Ασφάλισης, στη φοροληστεία, στην εργασιακή ζούγκλα, προκειμένου να προχωρήσει το «πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων», δηλ. το ξεπούλημα προς τα ξένα μονοπώλια, δίνοντας παράλληλα διέξοδο στις απαιτήσεις της μεγαλοαστικής τάξης. Η πρακτική του ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας έναντι πινακίου φακής, είναι βέβαιο πως θα φέρει τη χώρα και το λαό μας σε κατάσταση οπισθοδρόμησης, σε ό,τι αφορά την «ανάπτυξη» που ψευδεπίγραφα διατυμπανίζει η κυβέρνηση Τσίπρα. Το δέλεαρ που προσφέρεται στο λαό, δεν είναι άλλο από τη δήθεν γεωστρατηγική αναβάθμιση της χώρας μας και τη «μετατροπή της σε ένα τεράστιο ενεργειακό και διαμετακομιστικό κόμβο». Κι όλο αυτό το μεγαλόπνοο σχέδιο, περνά μέσα από μία πέρα για πέρα τυχοδιωκτική πολιτική εμπλοκής του ίδιου του λαού μέσα στις σπείρες των ενδοϊμπεριαλιστικών αντιθέσεων. Είναι προφανές ότι η χώρα ακροβατεί στην άκρη του γκρεμού, ενώ το καθεστώς της εξάρτησης σφίγγει ακόμα πιο πολύ τη θηλιά του. Οι επιπτώσεις από το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και των υποδομών της χώρας (αεροδρόμια, λιμάνια, νερά, ενέργεια, κλπ.), με το «πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων», χαρίζονται κυριολεκτικά σε ξένα μονοπώλια για ένα κομμάτι ψωμί, προκειμένου αυτά να κερδοσκοπήσουν μαζί με τη ντόπια ολιγαρχία, σε βάρος προφανώς όλης της υπόλοιπης της κοινωνίας.

Να θυμίσουμε τέλος, τη νέα τροποποιημένη σύμβαση για το Ελληνικό με την κοινοπραξία του Λάτση, το ξεπούλημα του ΟΛΘ, κι αυτό του ΟΛΠ στην Cosco, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια στην Κοινοπραξία Fraport AG-Όμιλο Κοπελούζου. Κι όλ’ αυτά με τραγικές επιπτώσεις για το εργασιακό μέλλον χιλιάδων εργαζόμενων.

Κι ακόμα, τις ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ, Κτιριακές Υποδομές ΑΕ –δηλ. ο ενιαίος κατασκευαστικός φορέας του ελληνικού κράτους, για όλες τις δημόσιες κτιριακές υποδομές-, ΕΛΒΟ, Αττικό Μετρό, ΑΔΜΗΕ και ΕΑΒ. Σημειώνουμε πως ήδη στο «υπερταμείο» έχουν μεταφερθεί ο ΟΑΣΑ, ο ΟΣΥ, η ΣΤΑΣΥ, ο ΟΣΕ, το ΟΑΚΑ και τα ΕΛΤΑ, ενώ υπολογίζεται ότι μέχρι το Δεκέμβρη θα ενταχθούν και νέες επιχειρήσεις υπό κρατική διαχείριση. Στο μεταξύ, ξεκίνησε στις Βρυξέλλες, την περασμένη Δευτέρα, ο δεύτερος γύρος του παζαριού μεταξύ κυβέρνησης και Κομισιόν για την πώληση του 40% των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ, με στόχο να καταλήξουν σε συμφωνία μέσα στο φθινόπωρο, ώστε να ξεκινήσει επίσημα η «έρευνα αγοράς» για την εκδήλωση επιχειρηματικού ενδιαφέροντος, ενώ παράλληλα ανακοινώθηκε επίσημα από τη ΔΕΗ η υπογραφή «μνημονίου συνεργασίας» με τον κινεζικό ενεργειακό όμιλο «Shenhua Group»,

Απέναντι σε αυτή την αρνητική εξέλιξη, ο λαός μας θα πρέπει να προτάξει σθεναρή αντίσταση σε όλους αυτούς που με τη μνημονιακή πολιτική τους υποθηκεύουν και ξεπουλούν το μέλλον του, βαθαίνοντας παράλληλα το καθεστώς εξάρτησης από τον ιμπεριαλισμό.

ΠΗΓΗ: ΛΑΪΚΟΣ ΔΡΟΜΟΣ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου