ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Loading...

Ανοιχτή επιστολή του προέδρου του ΔΗΠΕΘΕΚ Στέφανου Κυπριώτη εφ’ όλης της ύλης


Ανοιχτή επιστολή του προέδρου του ΔΗΠΕΘΕΚ Στέφανου Κυπριώτης εφ’ όλης της ύλης

Με ανοικτή επιστολή απαντά ο πρόεδρος του ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας Στέφανος Κυπριώτης στη επιστολή παραίτησης του Νίκου Καλόγερου:

«Είναι πράγματι σημαντικό το γεγονός ότι συνεχίζεται, έστω και με τη μορφή ανακοινώσεων, η συζήτηση για το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο. Αποδεικνύεται για ακόμα μια φορά, πως η δημιουργία ανέξοδων εντυπώσεων, είναι για κάποιους, πιο 
σημαντική από την ουσία.

Είναι αυτό που, ως κοινωνία, ΔΕΝ χρειαζόμαστε πια! Αυτή η “εσωστρέφεια“ των προηγούμενων χρόνων στο ΔΗΠΕΘΕΚ και η “δήθεν ευμάρεια“ μόνο κακό έκανε στον Οργανισμό, που έφθασε στα όριά του. Τα αποτελέσματα αυτής της τακτικής πληρώνουμε τα τρία τελευταία χρόνια προσπαθώντας να ορθοποδήσουμε ξανά.

Θεώρησα ότι ήταν υποχρέωσή μου να αποδεχτώ τη θέση του Προέδρου του ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕΚ, στην τιμητική πρόταση του Δημάρχου, παρόλο που, σήμερα, σε μια δύσκολη δημοσιονομική συγκυρία, το να αποδεχτεί κανείς μια δημόσια θέση συνιστά ένα παράτολμο εγχείρημα.
Έλεγχος των ορκωτών λογιστών
 Η σημερινή διοίκηση του ΔΗΠΕΘΕΚ είχε ένα πολύ δύσκολο έργο να φέρει σε πέρας αφού έπρεπε, κυριολεκτικά, να βγάλουμε έναν ετοιμοθάνατο ασθενή από την εντατική. Η εικόνα που παρουσιάζει το Θέατρο, σχεδόν τρία χρόνια μετά, όμως δικαιώνει όσους πιστέψαμε ότι η κατάσταση είναι αναστρέψιμη. Ο πρόσφατος έλεγχος των ορκωτών λογιστών απεικόνισε την δεινή οικονομική πραγματικότητα του ΔΗΠΕΘΕΚ, η οποία σε συνδυασμό με την ελλιπή διοικητική λειτουργία του, απέκοψαν τον Οργανισμό από κάθε μορφής χρηματοδότηση για ενάμιση χρόνο.

Το ΔΗΠΕΘΕΚ δεν απαξιώθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού επί των ημερών της σημερινής διοίκησης. Το ΔΗΠΕΘΕΚ δεν επιχορηγήθηκε ούτε το 2014, ούτε το 2015, που υπήρχε καλλιτεχνικός διευθυντής. Το 2016 δεν μπορούσε να επιχορηγηθεί, αφού η επιχείρηση έφθασε στα πρόθυρα του κλεισίματος.

Το πρώτο μεγάλο στοίχημα λοιπόν, ήταν να μείνει η επιχείρηση ζωντανή. Αποκαταστάθηκε η διοικητική λειτουργία, ρυθμίστηκε και αποπληρώθηκε μεγάλο μέρος των χρεών, εγκαταστάθηκε το διπλογραφικό λογιστικό σύστημα και το σύστημα της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών, κατατέθηκε το αίτημα της πρόσληψης νέου καλλιτεχνικού διευθυντή από τον Μάρτιο 2017, με την διαδικασία που ορίζει ο νόμος.

Επανένταξη στις επιχορηγήσεις του Υπ.Πο.

Το δεύτερο μεγάλο στοίχημα είναι, η επανένταξη του ΔΗΠΕΘΕΚ στα επιχορηγούμενα από το Υπουργείο Πολιτισμού Περιφερειακά Θέατρα. Για το σκοπό αυτό έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που θέτει το Υπουργείο Πολιτισμού. Δηλαδή, προγραμματισμός επαγγελματικών παραστάσεων, σύμπραξη με το Φεστιβάλ Αθηνών ( κατατέθηκαν δύο προτάσεις).

Θα πρέπει να καταστήσω σαφές, ότι όσοι ασχολούμαστε με τα κοινά, δεν είμαστε όλοι εκκολαπτόμενοι πολιτικοί. Είμαστε πολίτες της Κέρκυρας, που με ανιδιοτέλεια, γνώση, επαγγελματική επάρκεια και αγάπη θέλουμε να βοηθήσουμε τον τόπο μας.

Τιμητές εκ του μακρόθεν

Θα προέτρεπα, λοιπόν, όσους διορίζονται σε θέσεις ευθύνης, να παρίστανται, ως οφείλουν, στις συνεδριάσεις των διοικητικών συμβουλίων και όχι να γίνονται “τιμητές εκ του μακρόθεν”.

Η παράταξη Κερκυραίων Δήμος έχει δύο εκπροσώπους στο ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕΚ. Η κα Πουλημένου αποχώρησε πριν δύο χρόνια και αντικαταστάθηκε μόλις χθες!!! Ο κος Καλόγερος απέχει συστηματικά από την αρχή του έτους!!! Τα ΔΣ δεν λειτουργούν μόνο με τα μέλη της πλειοψηφίας. Αυτή είναι η υπευθυνότητα της παράταξης Κερκυραίων Δήμος; Ο κος Καλόγερος δηλώνει υπέρμαχος της κάθαρσης και της διαφάνειας. Όμως, αφού παρέλαβε το πόρισμα των ορκωτών στην πρώτη ενημερωτική συνεδρίαση , δεν παραστάθηκε σε κανένα από τα δύο επόμενα συμβούλια, όπου το ΔΣ θα έπαιρνε κρίσιμες αποφάσεις για το αποτέλεσμα του διαχειριστικού ελέγχου.

Που είναι η ευθύνη του ως εκλεγμένου, αντιπροέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου και μέλος του ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕΚ; Το αποτέλεσμα του πορίσματος δεν δικαιώνει, σε κάθε επίπεδο, τις επιλογές της πλειοψηφίας; Με κατηγορεί για συγκεντρωτισμό, ενώ όλες οι αποφάσεις του ΔΣ είναι ομόφωνες, πλην μιας που είναι κατά πλειοψηφία. Αυτή της ανανέωσης της σύμβασης του καλλιτεχνικού διευθυντή, την οποία υπερασπίστηκε με μένος, ενώ είχαμε επισημάνει στο ΔΣ ότι ήταν παράνομη. Απλά ακολούθησε το ρεύμα για λόγους μικροπολιτικής.  Συστήσαμε τριμελή καλλιτεχνική επιτροπή στην οποία δεν μετείχα. Ανατέθηκαν αρμοδιότητες του ΚΔ σε δύο μέλη του ΔΣ, πλην εμού. Για ποιο συγκεντρωτισμό μιλάει;

Ηρωική έξοδος

Έρχεται μετά από ένα χρόνο, που έχει να εμφανιστεί στο ΔΣ κάνοντας κριτική και ηρωική έξοδο, προκειμένου να καλύψει την ανεπάρκεια του ως μέλος του ΔΣ. Θεωρώ ότι είναι τεράστια προσβολή απέναντι σε όλα τα μέλη του ΔΣ, πουν έχουν προσφέρει πολλά για να βγει το ΔΗΠΕΘΕΚ από το τέλμα, που είχε περιπέσει. Ισχυρίζεται ότι διαφωνεί με το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Δικαίωμά του.


Τα ΔΣ όμως λειτουργούν με πλειοψηφίες. Η διαχείριση ενός δημόσιου οργανισμού απαιτεί, σε ύψιστο βαθμό, βαθειά γνώση του πλαισίου λειτουργίας του και τήρηση των νόμων και των κανόνων, που την διέπουν. Η παραγωγή ενός καλλιτεχνικού έργου δε χρειάζεται, μονάχα έμπνευση και ταλέντο. Χρειάζεται όραμα, γνώση, συνεργασία, οργάνωση, στοχευμένες κινήσεις και αποφάσεις. Αυτόν τον δρόμο έχουμε χαράξει στο ΔΗΠΕΘΕΚ. Αυτός είναι ο δρόμος που πορευόμαστε πλέον, και σ’ αυτόν τον δρόμο θα πορευτούμε».

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου