ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Loading...

«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ Να μην περικοπούν τμήματα και μαθήματα στα Γυμνάσια και Λύκεια και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ



«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ
Να μην περικοπούν τμήματα και μαθήματα στα Γυμνάσια και Λύκεια και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ


Να εγκριθούν όλα τα τμήματα σε όλα τα σχολεία σε όλα τα Ιόνια Νησιά και να γίνουν μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών ζητά η «Λαϊκή Συσπείρωση» Ιονίων Νήσων.

Στην εισήγησή της στο περιφερειακό συμβούλιο που θα πραγματοποιηθεί στις 21 Οκτώβρη σημειώνει:

«Από τα τέλη Αυγούστου, πριν ακόμη ξεκινήσει η φετινή σχολική χρονιά η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ με πρώτα βιολιά τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Παιδείας και δεύτερες φωνές τους βουλευτές και στελέχη της κυβέρνησης διαφήμιζαν την “κανονικότητα” στο χώρο της Παιδείας!

Είναι αλήθεια ότι η συντονισμένη προπαγάνδα, στην οποία βοήθησε και μεγάλη μερίδα των ΜΜΕ, επηρέασε ένα τμήμα του λαού. Ήρθε όμως πολύ σύντομα η ώρα να αποδειχθεί τι σημαίνει η "κανονικότητα" της κυβέρνησης. Απανωτές αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας και της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης Ιονίων Νήσων κατάργησαν ολιγομελή τμήματα σε ΕΠΑΛ, Γυμνάσια και Λύκεια όλης της Περιφέρειας.

Έτσι “κανονικότητα“ για παράδειγμα στην Κέρκυρα σημαίνει: 5 τμήματα τομέων και ειδικοτήτων που καταργούνται στα ΕΠΑΛ, 7 τμήματα Γενικής Παιδείας στα Γυμνάσια, 6 Τμήματα Γενικής Παιδείας στα Λύκεια και δεκάδες ξένων γλωσσών και επιλογών σε όλο το νησί…

Τα 2 τμήματα που εγκρίθηκαν στα ΕΠΑΛ της Κέρκυρας με επόμενες αποφάσεις (τομέας Πληροφορικής στο Εσπερινό ΕΠΑΛ και ειδικότητα Φυτικής Παραγωγής του 2ου ΕΠΑΛ) δεν ήταν επειδή κάποιο λάθος είχε γίνει, ούτε “κατόπιν ενεργειών” ντόπιων βουλευτών και παραγόντων. Η έγκριση ήρθε μέσα από τους συνεχείς αγώνες εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών. Από την πίεση που ασκήθηκε στην πολιτική και διοικητική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων.

Η “κανονικότητα” αυτή πάει χέρι χέρι με τη “δίκαιη” ανάπτυξη των ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ. Η ανάπτυξη μπορεί να φαίνεται στα ματωμένα πλεονάσματα του προϋπολογισμού, στο ΑΕΠ και στα κέρδη των μεγάλων επιχειρήσεων, των μεγαλοξενοδόχων, των τραπεζιτών. Ποιο είναι όμως το όφελος αυτής της ανάπτυξης για τα λαϊκά στρώματα;

Με βάση τα παραπάνω, “δίκαιη” ανάπτυξη σημαίνει:

Για τους μαθητές των ΕΠΑΛ την αφαίρεση του δικαιώματος να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην ειδικότητα που θέλουν αφού με το “έτσι θέλω” πρέπει να αλλάξουν ειδικότητα. Για το υπουργείο το δικαίωμα της επιλογής στην παιδεία του σήμερα είναι κοστοβόρο.
Για τους εκατοντάδες μαθητές των τμημάτων γενικής παιδείας να στοιβαχτούν σε ακατάλληλες αίθουσες που πολύ απλά δεν τους χωράνε στο όνομα του ότι αφού ο νόμος λέει 27 μαθητές (!!!) σε κάθε τμήμα θα τους βάλουμε και ας κάθονται ο ένας πάνω στον άλλον. Στους Παξούς υπάρχει ακόμη και τμήμα με 28 μαθητές!!!
Για τους εκατοντάδες μαθητές που τους κόβουν τα τμήματα επιλογής μαθημάτων και ξένων γλωσσών τη βίαιη μετακίνηση σε μαθήματα που δεν έχουν επιλέξει.
Για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς ανεργία αφού η περικοπή των τμημάτων οδηγεί στη δημιουργία πλασματικού πλεονάσματος σε εκπαιδευτικούς. Άλλωστε για αυτό άργησε η πρόσληψη της β’ φάσης των αναπληρωτών για να προηγηθεί το κύμα των καταργήσεων.
Για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς εργασιακά δικαιώματα λάστιχο με μετακίνηση από σχολείο σε σχολείο με πολλούς να πρέπει να διδάσκουν έως και σε 5 σχολεία για να καλύψουν το ωράριο τους.
Για τους γονείς ακόμη μεγαλύτερη αγωνία και ανασφάλεια για το μέλλον των παιδιών τους. Ακόμη πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Αυτή είναι η γεύση της καπιταλιστικής ανάπτυξης για τα λαϊκά στρώματα. Όσοι προσπαθούν να θολώσουν την πραγματικότητα ας απευθυνθούν σε αυτούς που βιώνουν τα αποτελέσματα του “κόφτη” στην εκπαίδευση και στα Ιόνια Νησιά. Στόχος τους είναι η εξοικονόμηση πόρων για να δοθούν ως ζεστό χρήμα, “αναπτυξιακές δυνατότητες”, επιχορηγήσεις, φοροαπαλλαγές κ.ά. στο μεγάλο κεφάλαιο. Δεν υπάρχει κανένας απολύτως παιδαγωγικός λόγος που να δικαιολογεί τις περικοπές των τμημάτων. Το επιχείρημα από την πλευρά του υπουργού Παιδείας, που επισκέφτηκε την Κέρκυρα και είπε ότι τα ολιγομελή τμήματα δεν είναι καλά γιατί δεν βοηθάνε την κοινωνικοποίηση των μαθητών είναι επιεικώς για γέλια. Άραγε οι ενήλικες μαθητές των Εσπερινών ΕΠΑΛ ή οι μαθητές στη Γ΄ Λυκείου θα αποκτήσουν πρόβλημα στην κοινωνικοποίηση λόγω των ολιγομελών τμημάτων;

Οι ευθύνες βαραίνουν αυτούσιες όλους όσους στηρίζουν την κυβερνητική πολιτική. Δεν υπάρχουν δικαιολογίες όσο και αν πασχίζουν να ψελλίσουν ότι δε συμφωνούν με όσα γίνονται και ότι φταίει το “κακό” υπουργείο, η “κακιά” ΕΕ και η “κακιά” Μέρκελ ανάλογα με το πώς βολεύει καλύτερα. Όταν ψηφίζεις και στηρίζει τις αποφάσεις της κυβέρνησης, της ΕΕ και του ΣΕΒ μην περιμένεις ότι τα μέτρα δε θα χτυπήσουν και την πόρτα της εκλογικής σου Περιφέρειας, της περιφερειακής Δ/νσης που διοικείς, την περιφέρεια και το Δήμο που έχεις την πλειοψηφία. Τεράστιες ευθύνες έχουν και όσοι καλλιέργησαν αυταπάτες για την “αριστεροσύνη” του ΣΥΡΙΖΑ και δηλητηρίασαν το λαό με τη λογική του “μικρότερου κακού“ (ΛΑΕ, ΑΝΤΑΡΣΥΑ, κ.ά.).

Μεγάλες είναι οι ευθύνες και της Περιφερειακής Αρχής που αντί να αποδεχθεί και να υπερψηφίσει το ψήφισμα που είχε καταθέσει η ΕΛΜΕ Κέρκυρας και η Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Κέρκυρας που απαιτούσε την έγκριση όλων των τμημάτων, κάλεσε με δικό της ψήφισμα τον Υπουργό να επανεξετάσει το ζήτημα...

Απευθυνόμαστε σε όλους όσους πλήττονται από την πολιτική αυτή να οργανωθούν στα σωματεία τους, στους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, στα μαθητικά συμβούλια, να αγωνιστούν και να διεκδικήσουν δικαιώματα που θα καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες στη μόρφωση των μαθητών, στην εργασία των εκπαιδευτικών και των γονιών. Η αντίδραση και η διεκδίκηση είναι αυτή που φέρνει τα αποτελέσματα και όχι οι επαφές και οι "πιέσεις" των παραγόντων.

Να στρέψουν τον αγώνα τους ενάντια στην αιτία που δημιουργεί αυτά τα προβλήματα, που επιβάλουν αυτές τις αποφάσεις. Αυτή δεν είναι άλλη από το σύστημα μέσα στο οποίο ζούμε και βλέπει την εκπαίδευση με όρους κόστους - κέρδους, που έχει μετατρέψει τη μόρφωση σε εμπόρευμα.

Απαιτούμε:

Να εγκριθούν όλα τα τμήματα σε όλα τα σχολεία σε όλα τα Ιόνια Νησιά.
Να γίνουν μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών.
Να υπάρχουν σύγχρονα και ασφαλή σχολικά κτίρια.
Να υπάρχει επαρκής χρηματοδότηση για τις λειτουργικές και επισκευαστικές ανάγκες των σχολείων.
Να μη χρειάζεται να βγαίνει ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των γονιών για τη μόρφωση των παιδιών τους».

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου