ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Loading...

Επερωτήσεις και εισήγηση της ΛΑΣΥ ενόψει του Περιφερειακού…


Επερωτήσεις και εισήγηση της ΛΑΣΥ ενόψει του Περιφερειακού…

.Η απασχόληση υπαλλήλων της περιφέρειας σε περισσότερα του ενός καθήκοντα θα συζητηθεί στο προσεχές Περιφερειακό Συμβούλιο μετά από εισήγηση της ΛΑΣΥ.

Η ΛΑΣΥ κατέθεσε επίσης Επερωτήσεις που αφορούν τη λειτουργικότητα του υπό κατασκευή λιμανιού της Ερείκουσας, τη μεταστέγαση των πυροσβεστικών υπηρεσιών από τη Ζαφειροπούλου στο παλαιό νοσοκομείο, η αντιμετώπιση πλημμυρικών φαινομένων καθώς και η προετοιμασία για την ερχόμενη αντιπυρική περίοδο.

Αναλυτικά:

ΕΠΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

1η) Η επέκταση και η κατασκευή του λιμανιού της Ερείκουσας έχει ήδη προχωρήσει αρκετά. Από κατοίκους της Ερείκουσας και ψαράδες γίνονται ορισμένες παρατηρήσεις που κατά την γνώμη μας έχουν βάση. Αυτές είναι:

Πριν την είσοδο του λιμανιού σε Δυτική-Νοτιοδυτική κατεύθυνση, κάτω από το Ακρωτήρι «Σταυρός», υπήρχαν φυσικές ξέρες πάνω στις οποίες έσπαγε μεγάλο μέρος του κυματισμού ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες. Αυτές οι ξέρες αφαιρέθηκαν από την κατασκευάστρια εταιρεία με αποτέλεσμα ο κυματισμός από Νότιους-Νοτιοδυτικούς ανέμους να σκάει ζωντανός πάνω στον μόλο και να δημιουργείται μεγάλη ρεστία μέσα στο λιμάνι. Μάλιστα φέτος κινδύνευσαν να βουλιάξουν ελλιμενισμένα σκάφη.

Επερωτάσθε:

i. Σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες ανακατασκευής του λιμανιού της Ερείκουσας; Ποιες εργασίες υπολείπονται του λιμανιού της Ερείκουσας; Ποιες εργασίες υπολείπονται για την ολοκλήρωση του έργου;
ii. Τι ποσό έχει απορροφηθεί από τις μέχρι τώρα εργασίες;
iii. Αν υπάρχει πρόβλεψη για προστασία του προσήνεμου μόλου από τους μεγάλους κυματισμούς και πόσο θα κοστίσει;

2η) Τον Ιούνιο του 2017 έχει συζητηθεί στο Π.Σ ΙΝ με πρωτοβουλία και εισήγηση των Περιφερειακών Συμβούλων της Λαικής Συσπείρωσης το θέμα της μετεγκατάστασης του Α΄ Πυροσβεστικού Σταθμού Κέρκυρας στο κτίριο του παλιού Νοσοκομείου. Από την συζήτηση προέκυψε ότι υπήρχε μια έλλειψη στην τεχνική μελέτη η οποία όμως σύντομα διορθώθηκε. Παρ’ όλα αυτά αν και έχουν περάσει οκτώ μήνες δε γίνεται καμία εργασία στο μέρος του κτιρίου του παλιού Νοσοκομείου που ανήκει στην Πυροσβεστική Υπηρεσία, ώστε να μεταφερθεί εκεί ο εξοπλισμός και το προσωπικό του Α΄ Πυροσβεστικού Σταθμού Κέρκυρας.

Δεν είναι περιττό να υπογραμμίσουμε ότι η παραμονή του Α΄ Πυροσβεστικού Σταθμού στο παλιό κτίριο δημιουργεί πολλά προβλήματα διότι:
Είναι απαράδεκτες οι συνθήκες διαμονής του προσωπικού
Είναι πιο δύσκολη η έξοδος των Πυροσβεστικών οχημάτων λόγω της αυξημένης κίνησης που προκαλεί μποτιλιάρισμα στο στενό δρόμο.

Είναι τρύπια η δεξαμενή καυσίμων

Η παραμονή του Α΄ Πυροσβεστικού Σταθμού στο παλιό κτίριο στερεί το Δήμο της Κέρκυρας από τις απαραίτητες εγκαταστάσεις για τη στέγαση των Τεχνικών Υπηρεσιών. Σήμερα στεγάζονται σε νοικιασμένο κτίριο και ο Δήμος πληρώνει περίπου 150.000 ευρώ.

Κατά τη γνώμη μας είναι πρώτης προτεραιότητας θέμα η μεταφορά του Α΄ Πυροσβεστικού Σταθμού στο κτίριο του παλιού Νοσοκομείου και για αυτό πρέπει άμεσα να αρχίσουν οι απαραίτητες εργασίες για τη μετεγκατάσταση.

Επερωτάσθε:
Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η μελέτη για τις απαραίτητες εργασίες στο κτίριο του παλιού Νοσοκομείου και αν υπάρχει η απαιτούμενη χρηματοδότηση;

Σύμφωνα με πληροφορίες μας, σχεδιάζεται η μεταφορά του Πυροσβεστικού κλιμακίου Αργυράδων σε κτίριο του Δήμου στην περιοχή της Μεσογγής. Όμως η σημερινή θέση στέγασής του είναι στο κέντρο μιας μεγάλης περιοχής και έχει εύκολη και γρήγορη πρόσβαση σε όλα τα σημεία της περιοχής ευθύνης του. Η μετεγκατάσταση του βορειότερα στη Μεσογγή, κάνει πιο δύσκολη και αργή την πρόσβαση του στη νοτιότερη περιοχή της Κέρκυρας. Επιπλέον το κτίριο του Δήμου στη Μεσογγή απαιτεί επισκευαστικές εργασίες ύψους δεκάδων χιλιάδων ευρώ.

Επερωτάσθε:

Σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσετε ώστε να παραμείνει το Πυροσβεστικό κλιμάκιο στις Αργυράδες;

Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ

ΣΤΟ ΘΕΜΑ : Για την ανάθεση παράλληλων καθηκόντων σε διαφορετικές Περιφερειακές Ενότητες της ΠΙΝ σε υπαλλήλους της περιφέρειας.

Με απόφαση της  Περιφερειακής Αρχής  Ιονίων Νήσων, ξεκίνησε η εφαρμογή του άρθρου 91 του ν. 4483/2017,  που δίνει το δικαίωμα σε κάθε Περιφερειάρχη Νησιωτικής Περιφέρειας να αναθέτει στους υπαλλήλους καθήκοντα και άλλης Περιφερειακής Ενότητας, από αυτήν που έχουν τοποθετηθεί.


Με την ρύθμιση αυτή νομιμοποιούνται και μονιμοποιούνται, το μοίρασμα ενός υπαλλήλου σε δύο υπηρεσίες δύο Περιφερειακών Ενοτήτων, η τραγική υποστελέχωση, που υπάρχει στις Περιφέρειες (μείωση του αριθμού των υπαλλήλων κατά 40% και πλέον από το 2009), καθώς και η συνεχιζόμενη «απαγόρευση» των προσλήψεων.

Η ρύθμιση αυτή ευθυγραμμίζεται πλήρως με τους δημοσιονομικούς περιορισμούς, που συναποφασίζουν κυβέρνηση, ΕΕ και ΔΝΤ, υλοποιώντας τους σχεδιασμούς για ένα μικρό και επιτελικό κράτος, όπως λένε, με φτηνούς και ευέλικτους εργαζόμενους. Έτσι όλοι μαζί Κυβέρνηση, Περιφερειάρχες, σχεδιάζουν και υλοποιούν τους αντιλαϊκούς προϋπολογισμούς (κρατικό και περιφερειών), συμφωνούν τις αντεργατικές ρυθμίσεις και προσπαθούν να «μπαλώσουν» έτσι και τη μείωση του προσωπικού των Περιφερειών. Η αιτιολογική έκθεση του αντεργατικού νόμου 4483/17 αναφέρει ότι: «Με την προτεινόμενη ρύθμιση, λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμούς ως προς  τις  προσλήψεις προσωπικού αλλά και τις αυξημένες ιδιαιτερότητες των νησιωτικών περιοχών, παρέχεται, με απόφαση του αρμόδιου Οργάνου, η δυνατότητα  ανάθεσης καθηκόντων σε υπάλληλους άλλης Περιφερειακής Ενότητας από αυτήν που έχει τοποθετηθεί, προκειμένου να διασφαλίζεται η κάλυψη των υφιστάμενων κενών ως προς την ουσιαστική άσκηση των αρμοδιοτήτων σε νησιώτικους δήμους,…»


Η διάταξη αυτή  πέραν του αντεργατικού της πλαισίου, με τον εργασιακό, κοινωνικό, οικογενειακό και οικονομικό διαμελισμό των εργαζομένων, έρχεται σε αντίθεση ακόμα και με οριζόμενα από τον υπαλληλικό κώδικα, εφόσον γίνεται χωρίς την συναίνεση  του υπαλλήλου και τη σύμφωνη γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου , ενώ δεν εξετάζονται βασικά κριτήρια όπως η οικογενειακή κατάσταση κ.α..

Έρχεται επίσης σε αντίθεση ακόμη και με το άρθρο 101 του Συντάγματος, που αναφέρει πως «ο κοινός νομοθέτης και η Διοίκηση, υποχρεούνται να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών και ορεινών περιοχών». Την ίδια ώρα δηλαδή, που επικαλούνται την νησιωτικότητα, νομοθετούν επί της ουσίας αντικίνητρα για όποιον υπάλληλο θελήσει να διοριστεί ή να μετατεθεί σε ένα νησί.

Η εφαρμογή της αντεργατικής αυτής ρύθμισης εκτός του ότι ανοίγει τον δρόμο για την γενίκευσή της και σε άλλες Περιφέρειες, καθώς και της επέκτασης της «κινητικότητας» σε όλους τους δημόσιους υπαλλήλους, παραβλέπει και το γεγονός ότι μεταξύ των νησιών των Περιφερειών της χώρας δεν υπάρχει ούτε καν σταθερή συγκοινωνία, όπως ισχύει και στην συγκεκριμένη περίπτωση μεταξύ των τεσσάρων Περιφερειακών Ενοτήτων της ΠΙΝ (πέντε με την Ιθάκη), που δεν υπάρχει μόνιμη, σταθερή και απρόσκοπτη επικοινωνία.

Είναι γνωστό ότι η Δ/νση Υγείας της Π.Ε. Κεφαλονιάς η οποία χειρίζεται εκτός των άλλων και ευαίσθητες υποθέσεις, είναι υποστελεχωμένη εδώ και αρκετά χρόνια. Μέχρι πρόσφατα οι σχετικές υποθέσεις διεκπεραιώνονταν από υπαλλήλους των άλλων Π.Ε. της ΠΙΝ, χάρη στο φιλότιμο και την εργατικότητά τους.

Στο Περιφερειακό Συμβούλιο στις 10-2-2018 στην σχετική επερώτηση που καταθέσαμε σαν ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ, απαντώντας ο κ. Περιφερειάρχης επέδειξε χοντροκομμένο αυταρχισμό, μη δίνοντας το λόγο στους εκπροσώπους των Συλλόγων των εργαζομένων και επιτιθέμενος με απαράδεκτους , απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς προς αυτούς, αποκαλώντας την Ομοσπονδία και το σωματείο των εργαζομένων «ψευδοπροοδευτικές συντεχνίες», «σκιάχτρα» κ.α. Έχοντας χάσει κάθε ψυχραιμία ισχυρίστηκε ότι οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων έγιναν χωρίς λόγο και μάλιστα όπως είπε στηρίχθηκαν σε ψευδή στοιχεία. Τέλος, «χρυσώνοντας το χάπι» τόνισε πως «…υποχρέωση της Περιφερειακής Αρχής είναι η ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών…» και υποσχέθηκε ότι θα δώσει λύση διορθώνοντας την απόφαση. Ωστόσο στη δεύτερη συμπληρωματική απόφαση άλλαξε μόνο το σημείο με τις υποχρεώσεις της υπάλληλου ενώ κατά τα άλλα ισχύουν τα ίδια με την αρχική.


Κάνουμε γνωστό επίσης, ότι ήδη με την πρώτη εφαρμογή αυτής της απόφασης παρουσιάστηκαν προβλήματα που είχαν να κάνουν όχι μόνο με την μεταφορά της υπαλλήλου (υπήρχε απαγόρευση απόπλου λόγω καιρικών συνθηκών), αλλά ακόμη και με την διεκπεραίωση της ίδιας της υπόθεσης, π.χ. υπάρχουν συγκεκριμένες προθεσμίες που πρέπει να τηρούνται και που αν χάνονται καθυστερεί η εξυπηρέτηση των πολιτών. Ξεχωριστό επίσης θέμα δημιουργείται από τις διαφωνίες σε επίπεδο οικονομικών υπηρεσιών κάθε Περιφερειακής Ενότητας (Π.Ε.) για το αν δικαιούται την αποζημίωση ο υπάλληλος, καθότι με την συγκεκριμένη ρύθμιση και η άλλη ΠΕ θεωρείται έδρα του υπαλλήλου. Ο αναφερόμενος τέλος περιορισμός για απασχόληση του υπαλλήλου 60 εργάσιμων ημερών το χρόνο δεν λύνει τα παραπάνω προβλήματα, ούτε καν όσα σχετίζονται με την αποζημίωση των υπαλλήλων.

Για όλους αυτούς τους λόγους γίνεται κατανοητό γιατί η ρύθμιση αυτή και η διαμορφούμενη κατάσταση που αφορά τους υπαλλήλους όλων των Περιφερειών και γενικότερα όλους τους δημόσιους υπαλλήλους, πυροδότησε πληθώρα αντιδράσεων με αποφάσεις και κοινά ψηφίσματα Συλλόγων και φορέων σε όλη τη χώρα.

Δεδομένου όλων των παραπάνω καλούμε το Περιφερειακό Συμβούλιο Ιονίων Νήσων:

Να αποφασίσει την πλήρη ανάκληση της συγκεκριμένης απόφασης του Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων και να σταματήσει κάθε λογική ανάθεσης των λεγόμενων «παράλληλων» καθηκόντων στους υπαλλήλους.

Να διεκδικήσει την κατάργηση του άρθρο 91 του ν. 4483/2017.
Να απαιτήσει προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων.
Να ζητήσει την άρση της «απαγόρευσης» των προσλήψεων, τουλάχιστον για όλες τις Νησιωτικές Περιφέρειες, όπως ισχύει και για τους νησιωτικούς Δήμους (ν.4093/2012, υποπαράγραφος ΣΤ.1).

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου