ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Loading...

Ο Σύλλογος Φροντιστών Κέρκυρας για τα ιδιαίτερα μαθήματα


Ο Σύλλογος  Φροντιστών με επιστολή του απευθύνεται στους Διευθυντές Γυμνασίων και Λυκείων της Κέρκυρας και κοινοποιείται στον Διευθυντή Β/βάθμιας Εκπαίδευσης και στους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων διά της Ένωσης Συλλόγων Γονέων κ Κηδεμόνων Κέρκυρας ζητώντας την παρέμβασή τους για τα ιδιαίτερα μαθήματα από εκπαιδευτικούς δημοσίων σχολείων

Η επιστολή του ΣΕΦΚ

Αξιότιμη κυρία διευθύντρια / αξιότιμε κύριε διευθυντή.

Με την παρούσα επιθυμούμε να θέσουμε υπόψη σας κάποια ζητήματα που προβληματίζουν έντονα τον χώρο των εκπαιδευτικών φροντιστών.

Θα θέλαμε αρχικά να δηλώσουμε τον σεβασμό προς το δύσκολο έργο σας. Αντιλαμβανόμαστε πλήρως τις δυσκολίες. Γνωρίζουμε ότι δεν είναι μόνο το μεγάλο πλήθος των αρμοδιοτήτων σας αλλά και τα καμιά φορά ανυπέρβλητα προβλήματα της εκπαίδευσης που σχετίζονται με την έλλειψη υποδομών, την υποχρηματοδότηση, την γραφειοκρατεία …. Η αγωνία μας για το δημόσιο σχολείο είναι ειλικρινής. Άλλωστε είμαστε κι εμείς γονείς μαθητών του δημόσιου σχολείου και θα το θέλαμε οργανωμένο, λειτουργικό και γοητευτικό.

Διαφωνούμε με την άποψη ότι ένα καλό δημόσιο σχολείο θα ήταν εμπόδιο στην ποιοτική και με επαγγελματισμό λειτουργία της φροντιστηριακής εκπαίδευσης. Θεωρούμε ότι λειτουργούμε παράλληλα χωρίς να το υποκαθιστούμε. Ο ρόλος μας είναι ουσιαστικός στην εκπαιδευτική σταδιοδρομία των μαθητών και συμπληρωματικός σε ανάγκες που το δημόσιο σχολείο, για διάφορους λόγους, δεν καλύπτει. Δεν πιστεύουμε ότι λειτουργούμε ανταγωνιστικά.

Παράλληλα, αγωνιζόμαστε καθημερινά σε έναν πολύ απαιτητικό χώρο, αυτόν της νόμιμης φροντιστηριακής εκπαίδευσης. Σκοπός μας είναι η παροχή ποιοτικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών. Όμως τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε είναι πολλά. Ιδιαίτερα σε μια επαρχιακή περιοχή όπως το νησί μας, τα μικρής δυναμικότητας φροντιστήριά μας σε συνδυασμό με το εξαντλητικό οικονομικό περιβάλλον, απαιτούν προσωπικές και οικογενειακές θυσίες που πολλές φορές μένουν χωρίς αντίκρισμα.

Σε αυτά τα πλαίσια ευρισκόμενοι, θεωρούμε ότι υπάρχει ένα θέμα που δηλητηριάζει την εκπαιδευτική κοινότητα. Είναι αυτό των παράνομων μαθημάτων από κάποιους, δυστυχώς πολλούς από τους διορισμένους καθηγητές του δημόσιου σχολείου. Κατά την άποψή μας είναι ένα φαινόμενο που πρέπει να αντιμετωπιστεί. Από όλους μας. Δεν είναι δυνατόν να σωπαίνουμε περισσότερο όταν η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο.

Διορισμένοι καθηγητές από όλα τα σχολεία του νησιού, παρανομούν καθημερινά κάνοντας ιδιαίτερα μαθήματα σε μαθητές ακόμα και του ίδιου τμήματος που διδάσκουν στο σχολείο τους.

Τα απογευματινά «γκρουπάκια» σε νοικιασμένους χώρους στο κέντρο της πόλης μας έχουν γίνει κανόνας για τους επίορκους καθηγητές, που επιδίδονται σε «άγρα πελατών» ακόμα και μέσα στο σχολείο τους.

Οι ανυποψίαστοι (αλλά και υποψιασμένοι) μαθητές βλέπουν καθηγητές που βαθμολογούν αυστηρά και «βάζουν δύσκολα», τελικά να προτείνουν διορισμένους συναδέλφους τους για απογευματινή βοήθεια.

Γονείς που αγωνιούν για την πορεία του παιδιού τους, πείθονται από τις υποσχέσεις για καλύτερες επιδόσεις, ακόμα κι όταν ακούν πως ο ίδιος καθηγητής που το πρωί δεν ενδιαφέρεται για το σχολικό μάθημα, το απόγευμα είναι αποτελεσματικός και μάλλον θα ξέρει και τα θέματα των επόμενων σχολικών διαγωνισμάτων (!).

Οι ίδιοι οι καθηγητές στους οποίους στηρίζεστε για μια ποιοτική εκπαιδευτική διαδικασία στο σχολείο, την απαξιώνουν θελημένα, αφού δεν είναι δυνατόν να είναι αποτελεσματικοί και το πρωί και το απόγευμα.

Από την άλλη, οι ευσυνείδητοι διορισμένοι καθηγητές που εναντιώνονται στον πειρασμό του παράνομου ιδιαίτερου, καταλήγουν να νιώθουν άβολα όταν κάνουν σωστό μάθημα μέσα στις σχολικές αίθουσες.

Δεν υπάρχουν δικαιολογίες για δραστηριότητες που είναι παράνομες. Η καταγγελτική μας στάση αυτή καθορίζεται από την υποχρέωσή μας να προστατεύσουμε επαγγελματικά το χώρο μας και την εργασία μας, αλλά δεν μένει ανεπηρέαστη και από τη γενικότερη βλάβη που αντιλαμβανόμαστε ότι προκαλείται:

–  στην υγιή, νόμιμη και διαφανή επιχειρηματικότητα του τόπου μας, που απαξιώνεται απέναντι στην «γοητευτική» και μαύρη παραοικονομία,

–  στη λειτουργία του δημόσιου σχολείου το οποίο υπονομεύεται, υποβαθμίζεται και απαξιώνεται προς χάριν της απογευματινής ενασχόλησης των καθηγητών του με τα παράνομα μαθήματα,

–  αλλά και στην προσωπικότητα των ίδιων των μαθητών, που εθίζονται στις κάτω από το τραπέζι παράνομες συμφωνίες με τους ίδιους τους δασκάλους τους. Το μήνυμα που παίρνουν μέσα στη σιγή, είναι ότι τελικά το παράνομο είναι αποδεκτό.
Αντιλαμβανόμαστε τη δική σας δύσκολη θέση όταν πρέπει να ακούσετε και να συζητήσετε το ακανθώδες αυτό θέμα. Είμαστε όμως σίγουροι ότι το υγιές τμήμα της σχολικής σας κοινότητας θα επικροτούσε την διάθεσή σας να αντιμετωπίσετε το φαινόμενο.

Με αυτές τις σκέψεις και έντονη την αγωνία για την αντιμετώπιση του προβλήματος, απευθυνόμαστε με θετική διάθεση σε όλους τους διευθυντές, -ντριες και σε εσάς προσωπικά και ζητάμε όχι μόνο την άποψή σας, αλλά και τις προτάσεις σας. Ελπίζουμε σε μια εποικοδομητική επικοινωνία, για το καλό του σχολείου που υπηρετείτε και της εκπαιδευτικής κοινότητας όπου όλοι μας είμαστε μέλη.

Αναμένοντας την απάντησή σας.

Με τιμή

Το Διοικητικό Συμβούλιο του συλλόγου

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου