ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Loading...

Η κυβέρνηση αρπάζει από τους φτωχούς για να «δώσει» στους εξαθλιωμένους


Η κυβέρνηση αρπάζει από τους φτωχούς για να «δώσει» στους εξαθλιωμένους


Ανασκουμπώνεται δήθεν η κυβέρνηση για την ανασύσταση του «κοινωνικού κράτους» το οποίο οδήγησε στα πρόθυρα της κατάρρευσης η επέλαση των συντηρητικών δυνάμεων. Γι’ αυτό, και ενόψει της προεκλογικής περιόδου ο ΣΥΡΙΖΑ εμφανίζεται ως ο υπερασπιστής της δημοκρατίας απέναντι στο φασισμό, των προοδευτικών απέναντι στους νεοφιλελεύθερους, των «φωτεινών» απέναντι στις «σκοτεινές» δυνάμεις. Ο ίδιος βέβαια αποποιείται κάθε συμμετοχή στην εννιάχρονη μνημονιακή λαίλαπα που στράγγισε μέχρι ρανίδας τα λαϊκά εισοδήματα,  καρατόμησε τις κοινωνικές δαπάνες, μείωσε δραματικά τους μισθούς, τα μεροκάματα και τις συντάξεις, καταπάτησε βάναυσα τα δημοκρατικά δικαιώματα, εκτόξευσε στα ύψη τη φορολογία, έκλεισε το μάτι στη λεηλασία της λαϊκής κατοικίας, άνοιξε το δρόμο στην ιδιωτική ασφάλιση, κλπ., κλπ. Τώρα, στη «μεταμνημονιακή εποχή» δηλώνει πως εφεξής η πολιτική του θα έχει «ταξικό πρόσημο». Και ο στόχος –απ’ ό,τι φάνηκε στον Προϋπολογισμό 2019- εστιάζει στα εξαθλιωμένα νοικοκυριά, για τα οποία τα ψίχουλα του «κοινωνικού μερίσματος» εκτιμούνται δεόντως σαν πρόσθετη απολαβή.

Κι επειδή η έννοια της φτώχειας είναι πολύ αόριστη, δίνουμε παρακάτω τα πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ: «Η έρευνα Εισοδήματος και Συνθηκών Διαβίωσης των Νοικοκυριών 2016 της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής αναφέρουν ότι το 35,6% του πληθυσμού της χώρας, ήτοι 3.789.300 άτομα, βρίσκεται αντιμέτωπο με τον κίνδυνο της φτώχειας ή τον κοινωνικό αποκλεισμό. Το κατώφλι της φτώχειας ανέρχεται στο ποσό των 4.500 € ετησίως ανά άτομο και σε 9.450 € για νοικοκυριά με δύο ενήλικες και δύο εξαρτώμενα παιδιά ηλικίας κάτω των 14 ετών και ορίζεται στο 60% του μέσου ετήσιου διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών της χώρας που ανέρχεται σε 14.932 €». Αυτή την κατάσταση προσπαθεί να εκμεταλλευτεί προεκλογικά η κυβέρνηση, επιχειρώντας μία αναδιανομή που αρπάζει από τους φτωχούς για να «δώσει» στους εξαθλιωμένους.

Με ενδεχόμενο τη μη αυτοδυναμία των κομμάτων στις προσεχείς βουλευτικές εκλογές,  το επιτελείο του Μαξίμου, (με τους ΑΝΕΛ εκτός παιδιάς) εστιάζει τόσο στην επιλεκτική σχέση της με δυνάμεις της καραμανλικής Δεξιάς, όσο και στην προνομιακή διείσδυση στην κεντροαριστερά. Αυτή την έννοια έχει η σαφής στροφή Τσίπρα προς την ευρωπαϊκή σοσιαλδημοκρατία, προκειμένου να διεμβολίσει το χώρο της ΚΙΝΑΛ, του Ποταμιού, κ.α. Είναι φανερό πως ο ΣΥΡΙΖΑ έχοντας πετάξει στη λάσπη τις αξίες της Αριστεράς, επιδιώκει την άμεση μετατροπή του σε κόμμα της κεντροαριστεράς και τη δημιουργία ενός «προοδευτικού μετώπου». Εξάλλου η «έκθεση» των εμφανώς διαπλεκόμενων προσώπων του πρώην ΠΑΣΟΚ (Παπαντωνίου, Λοβέρδος, Σημίτης, κ.α.), προσβλέπει στη δήθεν «κάθαρση», από την κομπάζουσα για το «ηθικό πλεονέκτημα» κυβέρνηση Τσίπρα και στην εξάλειψη του στίγματος της διαπλοκής από το σύνολο των δυνάμεων της κεντροαριστεράς.

Στο χθεσινό Eurogroup (3/11) συζητήθηκαν τόσο ο Προϋπολογισμός 2019, όσο και   η μεταμνημονιακή παρακολούθηση και η σχετική Έκθεση που έχουν ήδη συντάξει οι «θεσμοί» από τον Νοέμβρη. Μετά την τυπική έγκριση του Προϋπολογισμού του 2019 κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Eurogroup η ελληνική κυβέρνηση θα προχωρήσει στη νομοθέτηση και των υπόλοιπων εξαγγελιών, όπως λ.χ. η κατάργηση των μειώσεων στις συντάξεις, η ψήφιση του επιδόματος στέγασης και η οριστικοποίηση του πλαισίου για την πρόσληψη 4.500 εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής αλλά και 3.000 ατόμων για τη στελέχωση του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι». Από την άλλη πλευρά, η πρώτη Έκθεση «μεταμνημονιακής αξιολόγησης» που συζητείται σήμερα, απαιτεί τη συνέχιση των εξοντωτικών αντιδραστικών «μεταρρυθμίσεων» και την άμεση λήψη «αντισταθμιστικών» μέτρων, αν υπάρξουν αποκλίσεις από τα συμφωνημένα ή οι τυχόν δικαστικές αποφάσεις (αναδρομικά, «κόκκινα» δάνεια, απαλλαγές από φορολογικές υποχρεώσεις, ΑΜΕΑ, κ.α.) δημιουργήσουν μεγάλο «δημοσιονομικό κενό». Προφανώς, η Κομισιόν εκθειάζει τα «επιτεύγματα» της κυβέρνησης Τσίπρα τόσο για τους στόχους, όσο και για τα τεράστια «πρωτογενή πλεονάσματα», χωρίς διόλου να νοιάζεται για τις καταστροφικές συνέπειές τους στο χειμαζόμενο λαό μας.

Επιπλέον, τίθενται επί τάπητος και οι καθυστερήσεις σε ό,τι αφορά τις κυβερνητικές δεσμεύσεις  για το ξεπούλημα των υπολοίπων της δημόσιας περιουσίας (κυρίως λιγνιτικές μονάδες ΔΕΗ), της αντιμετώπισης των «κόκκινων» δανείων (νόμο «αφερεγγυότητας νοικοκυριών»), των ιδιωτικοποιήσεων (μεταβίβαση Ολυμπιακού Σταδίου στο Υπερταμείο), το προχώρημα του Ελληνικού, το διορισμό γενικών γραμματέων στα υπουργεία, την αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου προς ιδιώτες επιχειρηματίες, κλπ.

Όλες οι εκκρεμότητες θα πρέπει να έχουν ρυθμιστεί μέχρι το Eurogroup στις 27 Φλεβάρη 2019, οπότε και θα συζητηθεί η 2η Έκθεση «μεταμνημονιακής αξιολόγησης». Θα πρέπει να τονίσουμε, πως για την πλήρη υλοποίηση των μέτρων που ενσωματώθηκαν στον Προϋπολογισμό του 2019, απαιτούνται: α) Η δημοσίευση της υπουργικής απόφασης με τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια του έκτακτου «κοινωνικού μερίσματος» που θα καταβληθεί -εκτός απροόπτου- στις 14 Δεκέμβρη, β) η κατάθεση νομοθετικής ρύθμισης στη Βουλή για την ακύρωση της προνομοθετημένης τον περασμένο Μάη από την κυβέρνηση Τσίπρα, διάταξης του νόμου 4472/17 με την οποία επιβαλλόταν η κατάργηση της «προσωπικής διαφοράς» των συνταξιούχων τόσο στις κύριες όσο και στις επικουρικές συντάξεις, με το μεγαλύτερο ποσοστό περικοπής να φτάνει στο 18%, γ)  η κατάθεση της διάταξης για τη διάθεση του επιδόματος στέγασης το οποίο θα αφορά και ενοικιαστές, αλλά θα αφορά και δανειολήπτες. Τα εισοδηματικά κριτήρια πιο αυστηρά σε σχέση με αυτά που είχαν δημοσιευτεί στη σχετική υπουργική απόφαση το καλοκαίρι, δ) η δημοσίευση των υπουργικών αποφάσεων για την επιστροφή των αναδρομικών στα ειδικά μισθολόγια και ε) η ολοκλήρωση του πλαισίου για την πρόσληψη των 4.500 εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής. Παράλληλα ψηφίζονται: α) η κρατική επιδότηση στο 50% των εργοδοτικών ασφαλιστικών εισφορών για νέους μισθωτούς έως 24 ετών, με ποσό ύψους 51 εκατ. € για το 2019, β) η μείωση φορολογίας και επί των διανεμόμενων κερδών, στο 10% από 15%, με δημοσιονομική επίπτωση από το 2020, γ) η μείωση του εταιρικού φορολογικού συντελεστή στα επιχειρηματικά κέρδη κατά τέσσερις μονάδες, από το 29% στο 25%, σε βάθος τετραετίας, αρχής γενομένης από το 2019, δ) τα προγράμματα στήριξης των επιχειρηματιών και ανακύκλωσης της ανεργίας που αυξάνονται από τα 360 εκατ. στα 551 εκατ. €.

Στο χθεσινό Eurogroup συζητήθηκε εκτεταμένα και η κλιμάκωση των πλειστηριασμών πρώτης λαϊκής κατοικίας με τον πρόεδρο του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας Μ. Τσούρντα, να τονίζει ότι: «Με τις πωλήσεις χαρτοφυλακίου και τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς δεν ήρθαν τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα. Χρειάζονται πιο ριζικές λύσεις, διαφορετικά η μη ικανοποιητική κατάσταση θα συνεχιστεί για πολύ καιρό…». Και σαν πρώτο βήμα προτείνεται η μείωση του άτυπου ορίου της –ανύπαρκτης- «προστασίας» στα 80.000 €, από 250.000 € που είναι σήμερα! Αντιλαμβάνεται και ο πιο αδαής τι θα επακολουθήσει…