ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Loading...

Η επιστροφή της γυναικοκτονίας


Η επιστροφή της γυναικοκτονίας

Συντάκτης: Κυριακή Μπεϊόγλου

Η τελευταία γυναικοκτονία στην Κέρκυρα άνοιξε και πάλι μια βαθιά πληγή της ελληνικής κοινωνίας: την επικράτηση του δυνατού άντρα πάνω στην αδύναμη γυναίκα. Γράφτηκαν και ειπώθηκαν πολλά. Οι απαντήσεις που μπορεί να δοθούν δεν είναι διόλου μονοσήμαντες. Οταν ο κόσμος διψά για δύναμη, απ' όπου αυτή κι αν προέρχεται, πώς είναι δυνατόν να μη φτιάχνει τον βίαιο άνθρωπο, ο οποίος έχει δίκιο μόνο και μόνο γιατί είναι ο δυνατός; Πάρτε για παράδειγμα τις αμερικανικές ταινίες δράσης. Οι ήρωες με υπερφυσικές δυνάμεις μπορούν να σκοτώνουν αθώους και όλα να τους συγχωρούνται, επειδή δεν διάλεξαν αυτοί να είναι δυνατοί αλλά τους «προίκισε» η φύση.

Μόνο σε ένα λεπτό στρώμα ανθρώπων στις κοινωνίες όλων των εποχών, το πιο ευαίσθητο και καλλιεργημένο, τα πράγματα ήταν αλλιώς. Αλλά αυτό το στρώμα δεν μπόρεσε ποτέ να καλύψει το βαρύ πέπλο βαθιά ριζωμένων αντιλήψεων περί υποταγής στον νόμο του πατέρα-τύραννου. Μια ακαθόριστη θρησκευτικότητα τον προστάτευε πάντα και του προσέδιδε μια θεϊκή εξουσία πάνω στα άλλα μέλη της οικογένειας. Ειδικά στις γυναίκες, στις κόρες, στις αδερφές, ακόμα και στις μάνες τους. Τα εγκληματολογικά χρονικά έχουν αναδείξει εκατοντάδες τέτοιες περιπτώσεις.

Αυτό που απασχόλησε ιδιαίτερα την κοινή γνώμη είναι το πώς γίνεται να υπάρχουν σήμερα, σε μια πολιτισμένη ευρωπαϊκή χώρα, τέτοιες περιπτώσεις.

Υποτίθεται πως έχουν γίνει τεράστια βήματα προόδου σε αυτόν τον τομέα. Δεν είμαι καθόλου σίγουρη πως έτσι είναι τα πράγματα.

Στη βαθιά ενδοχώρα το κακό μπορεί να κοιμόταν για κάποια χρόνια. Να ήταν σε καταστολή αντιλήψεις και ιδέες που είχαν θαφτεί μετά τη Μεταπολίτευση.

Μαζί με την άνοδο της Ακροδεξιάς, την επιστροφή του δαιμονικού φασισμού, υπάρχει το σοβαρό ενδεχόμενο να ξύπνησαν και άλλου είδους κακιές συνήθειες όπως η βία απέναντι στις γυναίκες. Ενα υποχθόνιο στοιχείο που αναπνέει κάτω από αναχρονιστικές αντιλήψεις.

Ισως να ξύπνησε από τη μεγάλη μεταναστευτική ροή των τελευταίων χρόνων. Ανδρες που απειλούνται από άλλους άνδρες, διαφορετικού χρώματος, διαφορετικής καταγωγής.

Ο γυναικοκτόνος πατέρας της Κέρκυρας, όμως, δεν σκότωσε τον Αφγανό αγαπημένο της. Σκότωσε την κόρη του. Την αδύναμη γυναίκα.

Σκέφτομαι, αν γινόταν στην Ελλάδα μια σελίδα όπως αυτή της γυναίκας που με μυστική ταυτότητα και το ψευδώνυμο «πριγκίπισσα» έφτιαξε έναν διαδραστικό χάρτη γυναικοκτονιών του Μεξικού -τον πιο ολοκληρωμένο και ενημερωμένο στο είδος του στη χώρα, μία πρωτοβουλία πολιτών, αστών, που βασίζεται σε ανεξάρτητη βάση ανοιχτών δεδομένων τα οποία, χρησιμοποιώντας γεωγραφικές συντεταγμένες, έχουν χαρτογραφήσει περιπτώσεις γυναικοκτονιών από το 2016 και μέχρι στιγμής έχει καταγράψει 2.355 περιπτώσεις- τι στοιχεία θα είχε να μας δώσει.

Κοιτώ με λύπη στις φωτογραφίες τα δυο κορίτσια που δολοφονήθηκαν στην Κέρκυρα και στη Ρόδο. Γιατί δεν ζήτησαν βοήθεια; Κι αν ζήτησαν γιατί δεν τους δόθηκε;

Μήπως θα έπρεπε να ξύσουμε λίγο παραπάνω το ιλουστρασιόν επίστρωμα της πολιτισμένης ελληνικής κοινωνίας για να βρούμε απαντήσεις;

ΠΗΓΗ: www.efsyn.gr, Έντυπη έκδοση