ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Loading...

Αγ. Παρεμβάσιες: Τα «μεταμνημονιακά» σχολεία των περικοπών και της υποβάθμισης είναι εδώ! Αγώνας διαρκείας για την υπεράσπιση της Δημόσιας Παιδείας!


  ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ

Τα «μεταμνημονιακά» σχολεία των περικοπών και της υποβάθμισης είναι εδώ!
Αγώνας διαρκείας για την υπεράσπιση της Δημόσιας Παιδείας!
Νέο βήμα η παράσταση διαμαρτυρίας της ΟΛΜΕ στο ΥΠΑΙΘ την Τρίτη, 10/9, στη 1μμ

Η κυβέρνηση της ΝΔ στη ΔΕΘ και το Υπουργείο Παιδείας στα εκπαιδευτικά μοίρασαν χάντρες και καθρεφτάκια στους… ιθαγενείς, στους υπηκόους της χώρας! Η κυβέρνηση παίρνει πίσω μια βασική προεκλογική δέσμευση για μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων. Λέει ότι θα μειώσει λίγο τη φορολογία από το 2021 και σταδιακά τις ασφαλιστικές εισφορές πλήρους απασχόλησης, όχι για να δώσει κάποια «αύξηση», αλλά κυρίως για να οδηγήσει σε κέρδη και υπερκέρδη τους εργοδότες, σε μείωση των συντάξεων σταδιακά και στην είσοδο ιδιωτών στο δημόσιο ασφαλιστικό σύστημα! Από την άλλη, ενδεικτικά, μειώνει άμεσα την φορολογία των επιχειρήσεων από το 28 στο 24%, χαρίζει χρέη για να γίνουν επενδύσεις από 17 φαρμακευτικές και το περιβάλλον δεν είναι πια «βραχνάς» για το κεφάλαιο, καταστρέφεται ελεύθερα σε αιγιαλούς, Σκουριές, Ελληνικό, Φυλή (χωματερή) κλπ. Με πιλότο την COSCO, αναζητά τρόπους να ιδιωτικοποιήσει τη ΔΕΗ αυξάνοντας και την τιμή του ρεύματος, που αυτή παρέχει. Παράλληλα, η ΝΔ διευκολύνει ακόμη περισσότερο το κεφάλαιο, γιατί, αφού υλοποίησε τα πρώτα αντεργατικά μέτρα με ρυθμίσεις εξπρές (βάσιμος λόγος απόλυσης κλπ), τώρα προωθεί αλλαγή των κλαδικών συμβάσεων και των εργασιακών σχέσεων, αλλά και τον νέο αντισυνδικαλιστικό νόμο, της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας και καταγραφής, που σε συνδυασμό με το 50%+1 του ΣΥΡΙΖΑ για την ψήφιση απεργίας στα σωματεία, θέλει να περιορίσει κάθε αντίδραση στην επερχόμενη νέα αντεργατική και αντικοινωνική λαίλαπα.             

Το ΥΠΑΙΘ συνεχίζει την πολιτική ΣΥΡΙΖΑ, με κύριο γνώμονα «τη βιωσιμότητα του συστήματος».
Οι μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή σπρώχνονται για το 2020 και δεν προβλέπονται καθόλου στη Γενική. Προσλαμβάνοντας μόνο 1719 αναπληρωτές γενικών ειδικοτήτων, αλλά και με τα «ολιγομελή» τμήματα προσπαθούν να εξαφανίσουν λειτουργικά κενά και να περιορίσουν τον αριθμό των αναπληρωτών. Έτσι, παραμένουν χιλιάδες κενά σε όλη τη χώρα ακόμα και σε μαθήματα Γ΄ τάξης προσανατολισμού, που αφήνονται για… τα Χριστούγεννα. Ας μην βαυκαλίζονται λοιπόν για μαζικές προσλήψεις. Οι αποσπάσεις ήταν πολλές, αλλά σε μία μόνο φάση με τη δεύτερη να μην γίνεται, ενώ φέτος έχουν γίνει μόνο 455 μεταθέσεις γενικών ειδικοτήτων. Εμφανίζονται πίνακες αποσπάσεων στα ΙΕΚ, όπου γίνεται ανακοινοποίηση με άλλα ονόματα και 92 άτομα… κάπου χάνονται. Τα «ολιγομελή» τμήματα εγκρίνονται τα περισσότερα, αλλά παραμένουν ακόμα εκατοντάδες για έγκριση. Αυτά τα χιλιάδες «ολιγομελή» δείχνουν την αποτυχία του ΣΥΡΙΖΑ στο Νέο Λύκειο και τα ΕΠΑΛ, αλλά ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ συμφωνούν στο σύστημα του «αυτόματου κόφτη» και των περικοπών σε τμήματα και μαθητές, με στόχο την περαιτέρω συγχώνευση σχολείων και τον περίφημο «εξορθολογισμό». Η ΝΔ συνεχίζει να προωθεί το σχολείο της αγοράς και της «υπερήφανης εθνικής συνείδησής της» με παραχάραξη της Ιστορίας και  έμπνευση από ιεροδιδάσκαλους, ώστε να υπαχθεί τελικά και η παιδεία στη γενικότερη αντιλαϊκή πολιτική. Την ίδια στιγμή το δόγμα «νόμος, τάξη» και βία, με την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, τις εκδιώξεις προσφύγων και μεταναστών καταληψιών κ.ά., πλήττει καίρια τα κοινωνικά και πολιτικά δικαιώματα και η σκλήρυνση της αντιμεταναστευτικής πολιτικής και της πολιτικής ασύλου επιδιώκει να διώξει και τα προσφυγόπουλα από τα σχολεία. Ακόμη, με προσεχή νομοσχέδια στοχεύουν στην αλλαγή του τρόπου επιλογής στελεχών, στην επιστροφή των σχολικών συμβούλων, σε αλλαγές στην «επιμόρφωση εκπαιδευτικών και σε ζητήματα αξιολόγησης, σε άμεση συνεργασία με εκπαιδευτικούς φορείς και οργανώσεις», αλλά και σε ρυθμίσεις για τον δραστικό περιορισμό της πρόσβασης στα ΑΕΙ, ταυτόχρονα με την «αυτονομία και απελευθέρωση» των επιχειρηματικών ΑΕΙ.
Μπροστά σε αυτή την κατάσταση ο αγώνας για μόνιμη και σταθερή εργασία, για δημόσιο, δωρεάν δημοκρατικό 14χρονο σχολείο, για μόρφωση για όλα τα παιδιά, χωρίς φυλετικές, εθνικές, θρησκευτικές και άλλες διακρίσεις συνεχίζεται και έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις νεοφιλελεύθερες και περιοριστικές πολιτικές ΕΕ, ΟΟΣΑ και ΣΕΒ, που στοχεύει να υλοποιήσει κατά γράμμα  η κυβέρνηση της ΝΔ.

Με βάση την Πρόταση Αγώνα των Παρεμβάσεων στο 19ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ, που υπερψηφίστηκε από το ΠΑΜΕ κι άλλες αγωνιστικές δυνάμεις, καλούμε τον κλάδο σε επαγρύπνηση και ΑΓΩΝΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ, γιατί ο κίνδυνος αλλοίωσης και συρρίκνωσης του Δημόσιου Σχολείου αυξάνεται. Επιτέλους, τώρα η ΟΛΜΕ οφείλει να αντιδράσει αγωνιστικά, προγραμματισμένα και αποτελεσματικά και η πλειοψηφία του ΔΣ, ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ-ΠΕΚ, να αφήσει την αδράνεια και την κωλυσιεργία των τελευταίων χρόνων.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καλεί σε παράσταση διαμαρτυρίας στο ΥΠΑΙΘ την Τρίτη, 10/9, στη 1μμ, αλλά όχι σε συνεργασία με τις ΕΛΜΕ και ούτε με πανελλαδικό χαρακτήρα, όπως υποστηρίχθηκε από τις Παρεμβάσεις. Αρκετές ΕΛΜΕ ήδη κινητοποιούνται και τις καλούμε να δώσουν το παρών και στις 10/9 στο Υπουργείο. Με βάση τις νέες εξελίξεις (αναπληρωτές, μόνιμοι διορισμοί, αντισυνδικαλιστικός νόμος, άσυλο κλπ) να οριστούν άμεσα Γενικές Συνελεύσεις και μετά Γ.Σ. προέδρων στις 21/9 ή 28/9. Προτείνουμε προς τα Δ.Σ. και τις Γ.Σ. των ΕΛΜΕ πανελλαδικές κινητοποιήσεις, για κάλυψη όλων των κενών τώρα, για μαζικούς διορισμούς μονίμων, για να μην περάσουν οι αντισυνδικαλιστικές ρυθμίσεις, για αγώνα ενάντια σε αυτοξι0λόγηση κι αξιολόγηση-απόλυση, για εργασιακά δικαιώματα, ωράριο, μισθολογικές αυξήσεις και κοινωνικές παροχές.

Προτείνουμε 24ωρη απεργία, που θα πραγματοποιηθεί τον Οκτώβρη, με συλλαλητήρια και πανελλαδική συγκέντρωση στην Αθήνα για να απαντήσουμε σε όλα τα μέτωπα. Συνεχίζουμε με νέες Γ.Σ. αποφασιστικής κλιμάκωσης του αγώνα. Προωθούμε το Πανεκπαιδευτικό μέτωπο αγώνα με νηπιαγωγούς, δάσκαλους, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Οι ΕΛΜΕ ενεργοποιούν τους συλλόγους στα σχολεία τους και σε αγωνιστική συνεννόηση και συντονισμό με τους Συλλόγους Π.Ε. προχωρούν σε όλες τις πόλεις σε συγκεντρώσεις. Η ΟΛΜΕ με τη ΔΟΕ καλούν σε πανελλαδική απεργιακή συγκέντρωση στα Προπύλαια και καλύπτουν τα έξοδα συμμετοχής των συναδέλφων στην κινητοποίηση. Οι δυο Ομοσπονδίες από κοινού  με ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ να οργανώσουν τις επόμενες μέρες συνεντεύξεις τύπου και να καταγγείλουν τις ανάλγητες πολιτικές λιτότητας όλων των κυβερνήσεων, της ΕΕ και του ΔΝΤ.

Όλοι, όλες στην  παράσταση διαμαρτυρίας της ΟΛΜΕ στο ΥΠΑΙΘ την Τρίτη, 10/9, στη 1μμ
Αγωνιζόμαστε και διεκδικούμε:

Μαζικούς μόνιμους διορισμούς τώρα με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία, καλύπτοντας όλες τις ανάγκες.
Πρόσληψη όλων των αναπληρωτών άμεσα και πλήρης κάλυψη των κενών.
Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά, συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές. Ίσα δικαιώματα στους αναπληρωτές με τους  μόνιμους.
Κατάργηση των Υπ. Αποφάσεων καθορισμού του κατώτατου αριθμού μαθητών για την λειτουργία των τμημάτων.
Έγκριση τώρα σε όλα τα «ολιγομελή» τμήματα σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και να μην περικοπεί κανένα τμήμα και  στα Γυμνάσια.
20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού, 10 στα εργαστήρια.
Επαναφορά του ωραρίου στα προ του ΄13 επίπεδα.
Να κατοχυρωθεί η ελεύθερη επιλογή των μαθητών στις Ξένες γλώσσες. Να επανέλθει η παράλληλη διδασκαλία, όπως ίσχυε παλιότερα σε κάθε τμήμα.
Ουσιαστική μείωση των μαθητών στα τμήματα  που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
Να λειτουργήσει στην αρχή της χρονιάς η Πρόσθετη και η Ενισχυτική διδασκαλία και σε όλα τα σχολεία.
Όχι στην αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία της.
Όχι στο Νέο Λύκειο των εξεταστικών φραγμών και τα ΕΠΑΛ της υποβαθμισμένης εκπαίδευσης.
Ουσιαστική ένταξη όλων των προσφυγόπουλων και των παιδιών μεταναστών στην πρωινή σχολική ζώνη με τη λειτουργία επαρκών τμημάτων υποδοχής όπου αυτά φοιτούν.
Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις. Κανείς κάτω από 1000 ευρώ καθαρά. Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού. Επαναφορά του χαμένου Μ.Κ.
Δημόσιο, Δωρεάν, Ενιαίο και Δημοκρατικό 12χρονο Σχολείο και Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλους τους μαθητές και όλους τους εκπαιδευτικούς.