ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Loading...

ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΔΗΜΟΥ ΒΟΡΕΙΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ: Τραγικές οι συνθήκες εκπαίδευσης στη Βόρεια Κέρκυρα


ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΔΗΜΟΥ ΒΟΡΕΙΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ: Τραγικές οι συνθήκες εκπαίδευσης στη Βόρεια Κέρκυρα
ΤΡΑΓΙΚΕΣ ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΚΕΡΚΥΡΑ
ΔΕΚΑΔΕΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ - ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΠΑΙΔΙΑ ΣΕ ΚΟΝΤΕΙΝΕΡ- ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΑΜΕΝΕΣ ΩΡΕΣ

Κλιμάκιο της ΛΑΣΥ του Δήμου Βόρειας Κέρκυρας αποτελούμενο από τον επικεφαλής της παράταξης και Δημοτικό Σύμβουλο, Κώστα Ρούσσινο, τους άλλους δύο Δημοτικούς Συμβούλους, Μπάνο Βάρθη και Ρούσσινο Αλέξανδρο καθώς και άλλα στελέχη της ΛΑΣΥ πραγματοποίησαν τις προηγούμενες ημέρες επίσκεψη σε όλες σχεδόν τις δομές εκπαίδευσης του Δήμου Βόρειας Κέρκυρας. Συγκεκριμένα επισκέφτηκαν και όλους τους παιδικούς σταθμούς (Καρουσάδων, Σφακερών, Σινιών), τα 7 από τα 10 νηπιαγωγεία (Αγρού, Περουλάδων, Καρουσάδων, Νυμφών, Αχαράβης, Κασσιώπης και Σινιών), όλα τα Σχολικά Κέντρα (Κασσιώπης, Αχαράβης, Πλάτωνα, Καρουσάδων, Βελονάδων και Αγρού), όλα τα Γυμνάσια (Αγρού, Περουλάδων, Καρουσάδων, Αχαράβης και Κασσιώπης) καθώς και τα Λύκεια της περιοχής (Αγρού και Κασσιώπης). Συνολικά η ΛΑΣΥ επισκέφτηκε τις 23 από 26 δομές εκπαίδευσης του Δήμου ενώ τις επόμενες ημέρες θα επισκεφτεί και τις άλλες 3 (Νηπιαγωγεία Καββαδάδων, Μαγουλάδων και Βελονάδων). Σκοπός των επισκέψεων αυτών ήταν να μεταφερθούν στην εκπαιδευτική κοινότητα οι ευχές για καλή σχολική χρονιά και παράλληλα να υπάρξει ενημέρωση για τα ζητήματα που την απασχολούν.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΧΩΡΙΣ ΤΕΛΟΣ

Βασικό συμπέρασμα των συναντήσεων με τους διευθυντές, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς αλλά και μαθητές ήταν ότι η νέα χρονιά ξεκίνησε, για μία ακόμη φορά, με πολλά προβλήματα για τη δημόσια εκπαίδευση στη Βόρεια Κέρκυρα. Οι πάνω από 2000 μαθητές/μαθήτριες της περιοχής μας και οι περισσότεροι από 200 εκπαιδευτικοί βιώνουν καθημερινά απαράδεκτες συνθήκες στο επίπεδο των υποδομών άλλα και τις συνέπειες των πολλών ελλείψεων εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα:
 Πάνω από 2000 εκτιμάται ότι είναι οι χαμένες ώρες μαθήματος όλο το Σεπτέμβριο εξαιτίας των δεκάδων ελλείψεων εκπαιδευτικών. Οι ελλείψεις αφορούν τόσο την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση όσο και τη Δευτεροβάθμια. Στην Πρωτοβάθμια διαπιστώθηκε πολλές ελλείψεις σε ειδικότητες, (π.χ. Σχολικά Κέντρα Πλάτωνα 8, Καρουσάδων 3, Κασσιώπης 3 κλπ.) αλλά και μη λειτουργία Ολοήμερων (π.χ. Σχολικό Κέντρο Κασσιώπης). Στη Δευτεροβάθμια υπάρχουν πολλά κενά καθηγητών διαφόρων ειδικοτήτων (π.χ. Λύκειο Αγρού 6, Λύκειο Κασσιώπης 6, Γυμνάσιο Καρουσάδων 4 κλπ.). Συνολικά τα εκπαιδευτικά κενά είναι πάνω από 40. Ιδιαίτερη πτυχή της υποβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου είναι ότι δεν γίνονται μαθήματα Γ’ Λυκείου πανελλαδικώς εξεταζόμενα. Πάνω από 300 παιδιά από το νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο κάνουν μάθημα σε κοντέινερ. Αυτά είναι συνολικά 13 ( Λύκειο Αγρού 6, Σχολικό Κέντρο Βελονάδων 2, Νηπιαγωγείο Περουλάδων 1, Γυμνάσιο Περουλάδων 2, Σχολικό Κέντρο Κασσιώπης 2) ενώ υπάρχουν και 2 ακόμη βαρέως τύπου (Νηπιαγωγείο Αγρού). Ακόμη και σε περιοχές όπου έχει γίνει σεισμός δεν έχουν το 15% των παιδιών τους σε τέτοιες κατασκευές! Αρκετά σχολεία αντιμετωπίζουν διαφόρων μορφών σοβαρά στεγαστικά προβλήματα. Έτσι άλλα έχουν θέματα στεγανότητας και είναι ευάλωτα στην πρώτη βροχή (π.χ. Γυμνάσιο Περουλάδων, Νηπιαγωγείο Αγρού, Νηπιαγωγείο Περουλάδων), ο παιδικός Σταθμός Σφακερών έχει στέγη από ελλενίτ (!), το Γυμνάσιο Καρουσάδων σοβαρές ρωγμές, το Σχολικό Κέντρο Καρουσάδων υποφέρει τους ζεστούς μήνες γιατί δεν διαθέτει κλιματιστικά.
 Πολλά σχολεία δεν έχουν επάρκεια αιθουσών. Από αυτά άλλα λειτουργούν έχοντας μετατρέψει σε τάξεις τις αίθουσες εκδηλώσεων (π.χ. Γυμνάσιο – Λύκειο Κασσιώπης, Σχολικό Κέντρο Κασσιώπης), άλλα συστεγάζοντας γραφεία με αποθήκες (π.χ. Νηπιαγωγεία Κασσιώπης και Αγρού), άλλα συστεγάζοντας τα γραφεία με τις αίθουσες (π.χ. Νηπιαγωγείο Καρουσάδων και Περουλάδων) και φυσικά πολλά χρησιμοποιώντας κοντέινερ!
 Η μεταφορά των μαθητών είναι προβληματική (π.χ. Γυμνάσιο – Λύκειο Αγρού). Η κύρια αιτία είναι η ψήφιση νόμου που ορίζει ότι μεταφορά δικαιούνται όσοι μαθητές κατοικούν 5 χιλιόμετρα από το σχολείο τους. Αυτό για μια περιοχή με την οικιστική πραγματικότητα της βόρειας Κέρκυρας δημιουργεί τεράστια θέματα.
 Σοβαρό θέμα καλύτερης οργάνωσης της συστέγασής τους έχουν διάφορες δομές (π.χ. Παιδικός Σταθμός και Νηπιαγωγείο Καρουσάδων, Σχολικό Κέντρο και Γυμνάσιο Αχαράβης), της στέγασής τους (π.χ. Νηπιαγωγείο Αχαράβης) που είναι διάσπαρτο σε δύο κτήρια και διαρρύθμισης του χώρου ώστε να είναι πιο λειτουργικός και ασφαλής (π.χ. Παιδικός Σταθμός Σινιών).
 Σοβαρές ελλείψεις εξοπλισμού και υποδομών. Τέτοια είναι τα παιχνίδια εξωτερικού χώρου (π.χ. Παιδικός Σταθμός Σφακερών, Νηπιαγωγείο Περουλάδων, Νηπιαγωγείο Σινιών), οι χώροι άθλησης (π.χ. Γυμνάσιο Περουλάδων), τα στέγαστρο αναμονής των λεωφορείων μεταφοράς (π.χ. Σχολικό Κέντρο Αχαράβης, Γυμνάσιο Αχαράβης), στέγαστρα εντός του σχολείου (π.χ. Σχολικό Κέντρο Αγρού) αλλά και η κατάσταση των τουαλετών (π.χ. Γυμνάσιο Περουλάδων).
 Ανάγκη συνολικής αναβάθμισης μιας δομής εξαιτίας της όλης απαράδεκτης κατάστασής της. Αυτό αφορά τα περισσότερα νηπιαγωγεία αλλά ιδιαίτερα αυτά των Νυμφών, Περουλάδων και Κασσιώπης καθώς και το Γυμνάσιο Περουλάδων.
 Οι εκπαιδευτικοί, τέλος, έθεσαν διάφορα ζητήματα. Αυτά αφορούν τη χαμηλή μοριοδότησή τους στα σχολεία της περιοχής (π.χ. Κασσιώπης 6 μόρια ενώ στο παρελθόν ήταν 9) πράγμα που λειτουργεί αποθαρρυντικά για την έλευση και παραμονή εκπαιδευτικών. Αφορούν ακόμη τη δυσκολία διαβίωσής τους, κυρίως των αναπληρωτών, εξαιτίας των απαράδεκτων μισθών σε συνάρτηση με το ακριβό κόστος ζωής στο νησί και τα έξοδα μετακινήσεων από την πόλη προς τα σχολεία.



ΓΝΩΣΤΟΣ Ο ΕΝΟΧΟΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ

Η κατάσταση των σχολείων μας και της παιδείας στη Βόρεια Κέρκυρα είναι αποτέλεσμα της αντιεκπαιδευτικής, αντιλαϊκής πολιτικής όλων των κυβερνήσεων των τελευταίων δεκαετιών. Είναι, επίσης αποτέλεσμα και της στάσης των διοικήσεων των δήμων, των νομαρχιών και της περιφέρειας, οι οποίες έχουν περιφρονήσει τις ανάγκες της δημόσιας παιδείας και της νεολαίας.
Τα προβλήματα αυτά μπορούν να αντιμετωπιστούν μέσα από την αγωνιστική δράση των φορέων της περιοχής, των φορέων της εκπαίδευσης, της νεολαίας και της κοινωνίας. Η δράση μπορεί να τα αναδείξει αλλά και να επιβάλλει λύσεις. Η δράση αυτή πρέπει να στοιχίζεται πίσω από την αρχή ότι η μόρφωση είναι δικαίωμα της νεολαίας. Ως κοινωνία δεν μας αναλογεί η αδιαφορία απέναντι στη νεολαία. Είναι αδιανόητο από τη μία μεριά να υπάρχουν οι βίλες και τα αστραφτερά ξενοδοχεία και από την άλλη τα παιδιά μας σε κοντέινερ!

Η ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ θα πάρει πρωτοβουλίες για την ανάδειξη των προβλημάτων της δημόσιας εκπαίδευσης στο Δήμο Βόρειας Κέρκυρας. Θα ζητήσει επίσης από τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου να υπάρξει ειδική συνεδρίαση ώστε να συζητηθεί ενδελεχώς η κατάσταση αυτή παρουσία των εκπαιδευτικών φορέων. Ακόμη θα αναδείξει τα ζητήματα στο Περιφερειακό Συμβούλιο μέσα από παρέμβαση της ΛΑΣΥ Ιονίων Νήσων, ενώ θα υπάρξει παρέμβαση και σε επίπεδο Βουλής από την κοινοβουλευτική ομάδα του ΚΚΕ.