ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Loading...

Από χρόνο σε χρόνο τα Υδροπλάνα πετάνε αλλά δεν …- Νέες υποχέσεις για το 2020



Από χρόνο σε χρόνο τα Υδροπλάνα ...πετάνε αλλά δεν …-  Νέες υποχέσεις  για το 2020

Μετά από παλινωδίες μίας δεκαετίας το πρώτο δίκτυο υδροπλάνων μεταξύ Κέρκυρας και Παξών είναι πραγματικότητα. Τον Σεπτέμβριο αναμένεται να ξεκινήσουν οι πτήσεις με υδροπλάνα, με στόχο μέσα στο επόμενο καλοκαίρι να έχει δημιουργηθεί ένα εκτεταμένο δίκτυο με αδειοδοτημένα πάνω από 45 υδατοδρόμια στη χώρα μας. Μην ξεγελιέστε αυτά αναφερόταν σε ρεπορτάζ του 2016! Από τότε κάθε χρόνο θα λειτουργούσαν, αλλά μέχρι τώρα οι υποχέσεις παραμένουν ανεκπλήρωτες.

Τα υδροπλάνα έχουν σημαντικό παρελθόν, όχι όμως και παρόν, αλλά ελπίζουμε ότι θα έχουν μέλλον. Για μια πενταετία (2003 – 2008), λειτούργησαν με νόμο που είχε μεν κενά, αλλά πραγματοποιήθηκαν 15.000 πτήσεις με περίπου 180.000 επιβάτες, αποδεικνύοντας ότι τα υδροπλάνα χρειάζονται και αποτελούν συμπληρωματικό μέσο των αεροπλάνων και των πλοίων, ενώ επιχειρούν σε περιοχές που δεν συνδέονται αεροπορικά ή ακτοπλοϊκά. Η ιστορία των  υδροπλάνων στην Ελλάδα χρονολογείται από τη δεκαετία του 1920, συνδέοντας την Ευρώπη, με ενδιάμεσο τόπο τη χώρα μας, για πτήσεις προς Μέση και Άπω Ανατολή, αλλά και την Αφρική. Εσωτερικά, επιχειρούσαν σε Φάληρο, Νέα Πέραμο, Μίκρα, Εύβοια, Σποράδες, Κύθηρα, Κρήτη, ακτές Πελοποννήσου, Μυτιλήνη, Πάτρα, Σύρο.

Τα πολύ φιλόδοξα σχέδια και οι υποσχέσεις επαναλαμβάνοντα για μια ακόμα, πολλοστή, φορά, αφού σύμφωνα με τα ρεπορτάζ «στην τελική ευθεία, εκατό χρόνια αφότου εκδόθηκε η πρώτη άδεια πτήσης υδροπλάνου στην Ελλάδα και μετά από καθυστερήσεις ετών, το «φιλόδοξο» project, για τη δημιουργία 100 υδατοδρομίων. Στόχος οι πρώτες πτήσεις να ξεκινήσουν από την Κέρκυρα, τους Παξούς και την Πάτρα το Μάιο του 2020.


Όπως αναφέρει το patratimes.gr, το νέο νομοσχέδιο, που αφορά την κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων, κατατίθεται στη Βουλή έως τα τέλη του μήνα. Πρόθεση αποτελεί, να ξεκολλήσουν οι επενδύσεις, που για χρόνια σκάλωναν στα «γρανάζια» της γραφειοκρατίας και να δημιουργηθούν υδατοδρόμια από την Αττική και τα νησιά του Αργοσαρωνικού, μέχρι την Πελοπόννησο, το Ιόνιο, τις Κυκλάδες την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα.

Την ίδια στιγμή σε θέση ετοιμότητας, βρίσκονται τα επενδυτικά σχήματα, που θα διαχειριστούν τα υδροπλάνα, με τη συμμετοχή Ελλήνων και ξένων επιχειρηματιών, που διαθέτουν εμπειρία στον τομέα των αερομεταφορών.

Τα πρώτα υδροπλάνα
Οι πρώτες πτήσεις υδροπλάνων θα ξεκινήσουν από την Κέρκυρα, τους Παξούς και την Πάτρα, το Μάιο του 2020, αφού αποτελούν τα πρώτα υδατοδρόμια που έχουν ήδη αδειοδοτηθεί, ενώ αρκετά ακόμη βρίσκονται υπό αξιολόγηση από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Έτσι, στο Ιόνιο, εκτός από τα παραπάνω, σε φάση αδειοδότησης βρίσκονται 8 ακόμη υδατοδρόμια, σε Κεφαλλονιά, Λευκάδα, Ιθάκη, Ζάκυνθο, Μεγανήσι, καθώς και στα τρία διαπόντια νησιά: Ερεικούσα, Οθωνούς και Μαθράκι.

Αλλά και στην περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου (Κυκλάδες και Δωδεκάνησα) έχει ξεκινήσει η αδειοδότηση ακόμη 33 υδατοδρομίων, που μεταξύ άλλων βρίσκονται σε Αστυπάλαια, Φολέγανδρο, Ίο, Τήλο, Νίσυρο, Κάσο, Κάρπαθο, Κω, Χάλκη, Σύμη, δύο στη Ρόδο, καθώς και Άνδρο, Τήνο Μύκονο Μήλο και Πάρο.